2014-03-27

Bananmuffins med ljus choklad - recept!

Välkommen till bananmuffinsbloggen! 

Den här varianten blev min favorit och jag tror att den goda smaken till stor del beror på att jag använde bananer som var gula och precis rätt mogna för att ätas. De var alltså inte övermogna som de jag normalt bakar med.

Bananmuffins med ljus choklad
12 st normalstora

3 st Bananer
1 dl Socker
1 Ägg
3 msk Mjölk
100 g Smör

Smält smöret, lägg i delade bananer och vispa tillsammans med ägg, mjölk och socker.

3 ½ dl Vetemjöl
1 tsk Bikarbonat
½ tsk Bakpulver
½ tsk Salt
1 tsk Vaniljsocker

Blanda ihop, vänd ner i smeten och rör om.

75 g Ljus Choklad

Grovhacka och vänd ner. Fördela smeten i tolv muffinsformar.

Grädda i mitten av ugnen, 200°C i 15-18 minuter. Låt svalna under bakduk.

Recept på Bananmuffins med kanel, Bananmuffins med kokos och choklad och 
Klassiska bananmuffins. 
- vs -

2 kommentarer:

  1. Åhh... Det där ska jag testa baka med Saga. Tack för receptet :)

    SvaraRadera
  2. Jag åt upp chokladen medan ugnen blev varm. Så det får bakas en annan gång.
    kul med recept. Kram ♥

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!