2014-03-03

Gosigt paket med posten!

Det kommer ett oväntat paket med posten som till barnens stora glädje innehöll tre söta och oanat mjuka Sorgenfresserfigurer!
Flint, Schnulli och Saggo blev varmt välkomna.
Liten & Saggo sover i bilen.
De stora barnen skrev genast små lappar som de stoppade i munnen på sina gosedjur och drog igen dragkedjan. Mellan kom på morgonen efter och visade att hans Schnulli minsann ätit upp de lappar han lämnat - Det funkar faktiskt, sa han glatt.

Jag hoppas att han aldrig ger upp sin barnatro.


Liten släppte inte taget om sin och har gosat med den sedan dess. Hon matar sin Sorgenfresser och hittills har Saggo fått äta ett helt Memory-spel, ett pussel och lite Lego. Jag vet inte riktigt hur det får plats men hon får det att funka...


Det här första gången i Litens tvååriga liv som hon favoriserar ett gosedjur så det ska bli spännande att se hur Saggo får följa med henne i livet.


Tusen tack för ett mycket, mycket uppskattat paket!

- vs -

4 kommentarer:

  1. Vilka roliga figurer ! jag kan tänka mig att det var ett väldigt uppskattat paket :)
    Kram på dig !!

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt paket och perfekt att Liten har hittat sin första favorit :)

    SvaraRadera
  3. Men åhh vilka söta! Skulle jag haft en sån skulle jag också bära med den överallt :)

    Och nästa gång ska jag banne mig skaffa en sån mössa. Satt faktiskt med ont i magen första matchen när jag tittade på våra små 5, 6, 7 åringar som kämpade mot detta lag som tagit ut sina största barn bara för att vinna. Att då dessutom höra ett gäng galna mammor på läktaren var ju bara galet. Men dom fick vinna. Och jag hoppas att dom blev nöjd med det. Det är ju liksom skillnad på att heja och heja ....

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina :) Och tryggt ha ett gosedjur, minns själv att jag hade ett päron i tyg som jag tydde mig till ett tag. Sonen har valt ut en t-shirt ur sin fars garderob som han har i sängen när han ska sova. Brukar småle lite..en t-shirt! När han har massor med gosedjur att välja bland, men nej, en tröja skulle det vara :)

    Smart det du skriver om nötter! Det ska jag nog med testa vid tillfälle! Känns ju lite nyttigare på så vis! (jag gillar att lura mig själv)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!