2014-03-07

Kakel, frossa & sportlov!

Det regnar och känns som höst, himlen är grå och det är mörkt ute mitt på dagen. Dagarna rinner bort och jag gör mitt bästa att försöka vara i nuet. Med barnen.
Vi bakar en hel del, jag har snöat in på kakor och muffins, som vi hjälps åt att smälla i oss. Det är ju sportlov och den sköna känslan av lördag-hela-veckan regerar. 

Sporten jag ägnar mig åt kallas frosseri och det jag leder stort.

I veckan åkte vi in till stan för att titta på de olika kakelalternativen vi har till badrummet. Det ska kaklas om någon någon gång efter påsk. Det blir vitt och svart rektangulärt kakel och badrumsmöblerna från IKEA ska beställas. Ojojoj, vad jag ser fram emot resultatet!

Jag har bokat tid till läkaren för att kolla mina leder. Fingrarna ömmar stelt och handlederna känns försvagade. Inte bra men jag har tagit steget till att få det undersökt och är glad för det.

Frisörtid är bokad och mitt slitna hår ska friskas upp. Det är så trist att håret som mått så bra under graviditeten helt tappat stilen. Det faller av och fastnar i hårsnodden. Svintostuket är inte det bästa och det är verkligen på tiden att ett proffs går igenom det. Återstår att se hur långt kort det är efter klippningen.

Så var det fredag och jag har precis fått erbjudande om en finfin tävling till er, kommer upp nästa vecka. Nu ska jag ta en kaka till och önskar er alla en skön fredag. Vad gör du ikväll?
- vs -

5 kommentarer:

  1. Minns när jag väntade pojkarna fattade jag inte alls vad dom pratade om när det gällde fint hår under graviditeten. mitt hår var flottigt och äckligt, hur mycket jag än tvättade det. Efter att jag fått dom blev håret "normalt" igen och "fint". När jag väntade bönan fick jag det där tjocka, fina, blanka håret. Det fick jag betala efteråt ....

    Ikväll har vi varit nästintill barnfri. Barn nr 1 somnade innan middan. Barn nr 2 innan efterrrätten. Och barn nr 3 somnade efter. Pust! Så nu sitter vi bara och tar det lugnt och njuter av lugnet :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Va mysigt ! Viggo ÄLSKAR när vi bakar :)
    Haha... jadu, jag skule inte vilja vara i den där Tom´s skor,
    men jag misstänker att en av instruktörerna kommer skratta åt min dumhet idag efter bekännelsen på bloggen... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart man ska baka när/om man kommer in i stimmet :)
    Ikväll tänkte jag kolla på Mello som resten av Sverige(?), ska ni kolla?

    SvaraRadera
  4. Jag har sedan sept/okt inte kunnat gått p g a ont i leder, och i hålfoten m m, som visade sej vara något på ryggraden. Nerver som kläms. Jag går nu hos en akunpunktur...och det hjälper. Ivarjefall lite bättre, men vad jag vill säga är att akunkpunktur rekommenderar jag. MEN....gå inte för länge med problemet, för då tar det längre tid att bli bättre. Akunkpunktur hjälper ju där problemen kommer ifrån, medans värktabletter o s v bara tar bort smärtan.

    Hälsningar Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susanne!

      Tack för din kommentar. Visste inte att akupunktur var ett alternativ, bra att veta.

      Känner mig riktigt nöjd över att äntligen ha bokat tid, rädslan för att det blir sämre ned tiden är en av anledningarna till det. Har ännu inte börjat använda värktabletter utan kör med stå-ut-metoden så länge.

      Har läst att kortisoninjektioner är vanligt vid ledbesvär, har du fått sådana?

      //Anna

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!