2014-03-17

"Klassiska" Bananmuffins - recept!

Jag är väl medveten om att jag snöat in på bananmuffins men eftersom receptet är så lyckat fortsätter jag att göra olika variationer på smaksättningen. Här är den mer klassiska banankakesmaken.
Klassiska Bananmuffins
12 st normalstora

3 st Bananer (mogna)
1 dl Socker
1 Ägg
3 msk Kaffe
100 g Smör

Smält smöret, lägg i delade bananer och vispa tillsammans med ägg, kaffe och socker.

3 ½ dl Vetemjöl
1 tsk Bikarbonat
½ tsk Bakpulver
½ tsk Salt
1½ tsk Kanel
1 tsk Ingefära

Blanda ihop, vänd ner i smeten och blanda. 
Fördela smeten i tolv muffinsformar.

25 g Smör
Pärlsocker
Kanel

Hyvla smör och lägg en skiva på varje muffins, toppa med kanel och pärlsocker.

Grädda i mitten av ugnen, 200°C i 15-18 minuter. Låt svalna under bakduk.

Recept på Bananmuffins med kanel och Bananmuffins med kokos och choklad. 
- vs -

2 kommentarer:

  1. Ska testa något av dina banan-recept vid tillfälle och hoppas det går lika bra för mig :D

    Lycka till idag med alla besök, skönt få beta av dem på en dag förstår jag! Själv ska jag på bvc ena dagen, mvc andra... Tur jag bor nära vårdcentralen, men ogillar ändå att springa där flera dar i rad.

    SvaraRadera
  2. GOTT ! Nu när jag precis har varit ute och sprungit är jag ALLTID sugen på sött,
    men planen är ändå att stå emot.
    "Snart" är det lördag igen... ;)
    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!