2014-03-26

Kräkfobi...

Gårdagskvällen avslutades med en rejäl spya i vardagsrummet, tack för den gumman... Nu ligger stackars Stor utslagen i sin säng och jag hoppas så jag nästan spricker att ingen av oss andra smittats.

Som tur är så tog mannen hand om allt, det doftade simhall i hela huset och det känns betryggande även om jag vet att det inte hjälper helt med Klorin.

Det finns ett desinfektionsmedel som heter Virkon som helt dödar bakterier efter kräksjuka och annat. Min man nämnde det för mig, som är kräkfobiker, för flera månader sedan men jag blev snål och köpte inget. 

Att jag inte ångrar det helt nu visar att jag faktiskt är på bättringsvägen. 

Hurra!
- vs -

5 kommentarer:

  1. Min man är också en hjälte.
    han tvättade golv och sängkläder för glatta livet när Irma blev magsjuk förra veckan..
    håller tummarna att ni klarar er lindrigt!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Stackare!
    Stackars Stor och stackars dig.
    Håller tummar.
    Gått mycket olika sjukor. Många som varit sjuka i omgångar under lång tid.
    Virkon var nytt för mig. Kollar upp det.

    SvaraRadera
  3. Har också kräkfobi...kram Diana

    SvaraRadera
  4. Fy, fy, fy! Hoppas hon mår bättre och att ni andra inte smittas. Verkar härja magsjuka lite överallt just nu :(

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!