2014-03-10

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att sportlovsveckan bjudit på lek mellan de äldsta barnen.
De har knappt bråkat utan haft riktigt kul tillsammans. 

Blev jag irriterad på:

Mitt hår.
När jag är gravid mår mitt hår superbra.
När jag är ogravid så faller det av, beter sig illa och är fult.

Lärde jag mig:

Att om jag halvligger medan jag äter får jag utan problem i mig en hel burk B&J.
Det går lika bra att äta jättemycket av något annat, det gäller bara att ligga kvar tillräckligt länge för om jag reser mig upp för tidigt så är det kräkvarning.
Om frosseri vore en sport skulle jag vinna.

Undrade jag: 

Vilka växter som redan nu kan planteras utomhus?
Tips tas tacksamt emot.

Önskade jag: 

Att jag dammsugaren skötte sig själv.
Och som alltid, mer tid.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att nackspärren från helvete drar tillbaks dit fortare än fort.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

1 kommentar:

  1. Jag kollade på nyhetsmorgon imorse och där planerade han lite olika, tex pärl hyasinter. Men det kanske beror på vart man bor? Jag har ingen aning, jag har inga gröna fingrar :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!