2014-03-24

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att min man alltid kan få mig att skratta, sådär hysteriskt att jag gråter.

Blev jag irriterad på:

Vuxna människor som inte visar respekt.
Oavsett om det gäller små eller stora saker.

Undrade jag: 

Varför en del verkar tycka att självinsikt är ett skällsord.

Lärde jag mig:

Att jag måste jobba kontinuerligt med min självbild och inte gömma mig för speglar.
Och acceptera att våra speglar med all sannolikhet visar verkligheten och inget annat - på gott och ont.

Önskade jag: 

Att det slutade göra så ont i kroppen.
Känner mig gammal, sliten och gnällig.
Oattraktivt på alla plan.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att våra gäster får en fin fjällvecka med mycket sol och att mina barn får må bra.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Så underbart att han kan få dig att skratta så, lovely! :)

    Har du varit till läkaren med det onda än?

    SvaraRadera
  2. Underbart att han får dig skratta så.

    Jag tycker inte att självinsikt är ett skällsord. Är det inte vad vi alla borde sträva efter?

    Angående det där onda. :-( Mitt tips är att hitta saker som gör dig lycklig. För mig var det igår att krypa i säng tidigt, bli ompysslad av minstingen med nytt nagellack och tjejsnack.

    Har värken kommit för att stanna måste du hitta sätt att få in den i ditt liv. Vad du än gör så ge inte upp för värken. Men gå till doktor.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!