2014-03-31

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Sol, sol, sol!
Ljuset är underbart och välbehövligt.

Blev jag irriterad på:

Rapar.
Folk som rapar överallt, medvetet och utan ursäkter.

Undrade jag: 

Om jag är onödigt pryd och borde bejaka det naturliga i att rapa?
(Och sen kan vi sätta toalettstolen i vardagsrummet).

Lärde jag mig:

Att min kräkfobi övergått till en mer normal rädsla.
Hurra!

Önskade jag: 

Att jag kunde hjälpa de vänner som just nu behöver det.
Hatar att känna mig maktlös när någon jag tycker om mår dåligt.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att solen fortsätter skina och att jag inte glömmer något viktigt.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

4 kommentarer:

  1. haha vissa rapar verkligen helt öppet.. jag tycker det är som att fjärta bland folk haha

    SvaraRadera
  2. Haha, alltså rapar.. Jag har SÅ svårt för folk som rapar helt öppet, bara mitt i allt.

    SvaraRadera
  3. En rap från en fyraåring känns ok men från vuxet folk? Eh, ska du peta näsan sen?
    Solen skiner. sexton grader.
    hjälper inte. Kram ♡

    SvaraRadera
  4. Haha, rapar?! Gosh, länge sen jag hörde nån rapa in public..eller så har jag blivit avtrubbad och slutat reagera? Men näe, vuxna som rappar offentligt känns ju så där...

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!