2014-03-01

Mars, sportlov & huvudvärk!

Plötsligt är det mars och det är dags att vända till en ny sida i Ugglans Familjekalender. På bilden sitter söta Vinter-ugglan men i år är vintern, som sagt, konstigare än annars och större delen av landet har redan vårväder.
Här i fjällen vill vi ha kall vinter med värmande solsken ända till påsk men i år ser det ut att bli annat läge.

De senaste dagarnas tystnad beror på att de har dominerats av mina mjuka småttingar och en hård huvudvärk. En rätt dålig kombination tyvärr.

Efter att ha blivit försiktigt väckt med kaffe, smoothie och macka som finaste Stor fixat borde det bli en bättre dag idag. En första sportlovsdag där Mellan är hos farmor och farfar, maken jobbar och jag är hemma med mina tjejer och Minibrorsan.

Önskar er en skön lördag med mycket sol!
- vs -

2 kommentarer:


  1. Hoppas att din huvudvärk vill försvinna.
    har också fina ugglan på väggen för andra året i rad.
    Bästa kalendern nånsin.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Jag måste erkänna att jag hittills gillar den här vintern! Trots att jag är född och uppvuxen här i norrland så är jag ingen vintermänniska alls. Just nu längtar jag efter ljusa sommarnätter, frukost ute på altan och dagar full av sol och badande glada barn!! :)

    Ungarna är alltid ledig fredagar, så vi kör med fredagsmys från morgon till kväll. Sen när helgen kommer har man så mycket annat inplanerat oftast, så det har blivit att fredan är min och barnens dag. :)

    Hoppas att huvudvärken blir bättre och att ni får såna där kalla, soliga vinterdagar nu!! :)
    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!