2014-03-11

Nytt soffbord!

Vittsjö från IKEA.
Vi har letat soffbord ett tag eftersom det vi har är så sunkigt att jag helst blundar när jag sitter i soffan. Samtidigt har vi inte velat köpa ett nytt eftersom vi inte vet säkert vad vi kommer ha för övriga möbler i vardagsrummet. 

Utöver det så har vi inte hittat det perfekta än, varför är det så svårt att hitta ett bord som uppfyller de önskemål vi har?

Som det är nu så blir det ett mellanting för jag står inte ut med det vi har. Vi har beställt ett bord som får fungera tills vi vet hur vardagsrummet ska se ut när det är färdigt. 

Anledningen till att vi väljer just den här modellen är, förutom tillgängligheten och det relativt låga priset, att det är runt och har glasskiva. 

Inga vassa kanter som barnen slår sig på och glasskivan gör det lätt att hålla rent och svårt att repa.

För övrigt är nacken inte lika spärrad idag och jag är mycket tacksam för det. Förutom smärtan är det otroligt opraktiskt att inte kunna röra sig som man vill och behöver. En positiv sak med nackspärr, eller annat plötsligt ont, är att jag helt släppt fokus på mina övriga krämpor. Hepp!
- vs -

7 kommentarer:

  1. Vilket fint bord! Och förhoppningsvis passar bordet även sen när ni bestämt hur nu vill ha det med möblerna :)

    kram

    SvaraRadera
  2. vilket jätte fint bord! skulle också vilja ha ett glasbord, men sambon vägrar. han tycker att det "låter för mycket" om man ställer ner en kopp eller ett glas på det ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Fint bord.
    Vittsjö ligger inte långt härifrån ;) Inte Älmhult (IKEA:s vagga heller, för den delen.)
    Må BRA! Kramen!

    SvaraRadera
  4. vilket snyggt soffbord! vi hade gärna bytt ut vårt ikea lack-soffbord, men charlie är väääldigt vårdslös så vi väntar haha =)

    SvaraRadera
  5. Det är ju ett fint bord, ni kanske väljer resten av möblerna efter det sen ;)

    Men aj, nackspärr är ju hemskt! :(
    Vetekudden va min bästa vän sist jag hade det..

    Sv. Jo Elvins operation av polyperna gick bra, och han är inte ens täppt nu när han är förkyld typ ;) Men tyvärr har han ju ändå åkt på en massa virus ändå stackarn.

    Kram och krya nacken!

    SvaraRadera
  6. Letar också efter nytt soffbord. Jobbigt när man har en bild i huvudet som man inte kan hitta i verkligheten. Får väl göra ett själv. ;-)

    SvaraRadera
  7. Snyggt !! Jag vill oxå ha nytt, men nu får det vänta tills vi flyttar :)
    kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!