2014-03-31

Så små frön...

I helgen beställde jag fröer hos Fröhäxan och de kom idag, blixtsnabbt alltså. Nu väntar jag på den order av odlingsprylar jag gjorde samtidigt hos Wexthuset. Sedan är det bara att sätta igång att så hejvilt här hemma. Det ska bli olika kryddor, tomater, smultron och lite blommor och jag ser fram emot det.
Samtidigt så vet jag hur jag fungerar - om det inte blir ett snabbt resultat (en planta av något slag) så kommer jag bli sur och besviken. Risken att jag ger upp för tidigt är stor. Allt eller inget, vitt eller svart...

Men, eftersom jag tänkt engagera barnen i sådden har jag bestämt mig för att dölja den dåliga sidan av min personlighet och vara envis istället. Vi ska få upp åtminstone några små blad och om vi har tur, tålamod och kunskap så kanske vi får smaka på vår alldeles egna första tomat kring augusti. 

Det här ska bli så roligt!
- vs -

7 kommentarer:

  1. Lycka till :)
    Ett år fick min brorsa storslam i gurka! Han har ett litet växthus, det var proppfullt med gurkor :-D lite kul.

    Annars är jag lite nere nu. Kommer igen. Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Fniss, jag är likadan kram Diana

    SvaraRadera
  3. vad kul, det är så roligt med egna odlingar!

    SvaraRadera
  4. Så kul! Jag ska in där och kika om jag hittar russin eller bananer ;)

    Jag har haft problem med njurarna sen jag var några år gammal, uvi jagvetintehurmångagånger och njursten... Som tur är verkar det växt bort men jag måste ändå gå på kontroller vart annat år :)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Kul ! Jag älskar att plantera och pyssla !
    Nu blir det visserligen bara lite jordgubbar och kryddväxter i år, men nästa år när vi har vår egen trädgård så ska jag gå "all-in" ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åhh... så kul. Lycka till :) Smultron, de där då helt galet gott och somrigt.

    SvaraRadera
  7. Jag odlar rätt mycket - men vissa saker tar tid att gro (tex persilja...) Tomater tar lång tid från sådd till skörd. Plocksallad, sockerärtor och rädisor är ganska bra på att växa.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!