2014-03-18

String i sovrummet!

Äntligen är Stringhyllorna uppsatta i sovrummet.
String® pocket x 2.
Som synes så har jag bara pressat in böcker och det är uppenbart att vi behöver köpa en till hylla. Såklart ska de, när mer plats finns, sorteras på något fint sätt men just nu får det bara vara förvaring. Själva hyllan är i vilket fall som helst snygg.

Jag har rensat och gett bort flera stora pappkassar med pocketböcker men det är ändå överfullt. De böcker jag sparat är sådana som varit väldigt bra, betytt mycket när jag läste dem eller sådana jag tänker mig att barnen gärna läser när de blir äldre. 

Det är spännande med böcker, att man måste vara i rätt stämningsläge för att uppleva den som bra. Som min absoluta favoritbok Tusen små bitar av James Frey, hur skulle jag uppleva den om jag läser den idag, 15 år senare? Är den sämre eller bättre när jag befinner mig på den här platsen i livet?

Jag är ganska mesig och vågar inte testa, det är så trevligt att ha en favoritbok och jag vill inte riskera att förlora den.

Jag läser bara böcker i pocketformat, vanliga böcker är för otympliga för min del. Pocket är dessutom alltid i samma storlek och det är en bonus i inredningen. 

Det innebär även att man måste vänta lite på releasen och nu ser jag fram emot att läsa Donna Tartts tredje bok Steglitsan som släpps som pocket i april.

Läser du om samma bok flera gånger?
- vs -

5 kommentarer:

  1. Åh så avis jag är på dina stringhyllor! vill också ha!! :)
    Jag kan läsa samma bok om och om igen bara den är tillräckligt bra.
    Just nu längtar jag tills hallen är renoverad och mina böcker får en plats. För just nu ligger dom överallt i påsar, precis som dom gjort i närmare 3 år. Har nästan glömt bort vad jag har för böcker ....
    Kram

    SvaraRadera
  2. När jag var mindre kunde jag läsa böcker igen och igen, men det var längesen. Längesen jag läste överhuvudtaget faktiskt... Funderade på om jag skulle läsa Twilight böckerna igen, men vi får se. Tusen små bitar jag har också läst, kommer inte ihåg så mycket om den egentligen men har för mig att jag gillade den :)

    Nej, tyvärr har jag inte testat något recept från den boken. Oreo cupcakes finns ju med där och dom har jag ju gjort förut men inte enligt hans recept... Men jag ska nog kika om jag hittar något bra recept däri till kalasen i maj :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Heeej vännen, det var inte igår ;) Vi mår bra, men jag har haft en liten bloggpaus som du märkt, haha. Super fint med stringhyllorna, själv skulle jag vilja ha en vit i köket :)

    SvaraRadera
  4. Jag kan aldrig hålla mig till böckerna kommer på pocket :) kram Diana

    SvaraRadera
  5. Hade agg mot pocket innan. Det kändes inte som "riktiga" böcker. Men det kom jag över. ;-)

    Hinner inte läsa om samma bok eftersom det finns så mycket att läsa.

    Men jag har faktiskt börjat läsa om barn- och ungdomsböcker.

    Just nu Mary Poppins. Måste säga att jag har helt andra ögon på den boken nu.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!