2014-03-29

Tävla om massor av Pingvingodis!

Påsken närmar sig och som traditionen bjuder är det, åtminstone i vår familj, godissprängda påskägg som önskas. 

I samarbete med Pingvin Godis startar en påsktävling där tre vinnare ror hem en massa godis, perfekta att fylla äggen med! 
1:a pris - 1 kg Pingvin lösviktsgodis 
2:a pris - 10 x Pingvinstång
3:e pris - 5 x Pingvinstång
(Bilden visar exempel på det godis du kan vinna).
__________________________________________

För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vad heter pingvinen på bilden?

Ledtråd

Skriv svaret som en kommentar, svaren syns först efter avslutad tävling. 
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

Följ Pingvin Godis på Facebook.
(Skriv att du gjort det)

Tipsa om tävlingen i din blogg, Facebooksida eller Instagram.
(Bifoga direktlänken eller användarnamn)
__________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 12/4-14.
Lycka till!
__________________________________________
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras korrekt.
- Vinnare presenteras i ett separat inlägg inom en vecka efter avslutad tävling. Håll utkik då jag inte alltid har möjlighet att kontakta vinnaren enskilt.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
- vs -

98 kommentarer:

  1. Åh, vilken KANON tävling ! Flera av mina godis favoriter kommer faktiskt från Pingvin !
    Dom rosa hjärtana med både skum och gele tex - to die for !!
    Svaret på frågan är Pingo
    Gillar och delar på FB - Michaela Ambjörnsson

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Svar-Pingo

    Min pojkvän är galen i pingvingodiset speciellt pingvinstångarna,så vore så kul att få ge han det i påsk :D
    Ha det fint-Tessan
    printessan@hotmail.se

    SvaraRadera
  3. Pingvinen heter Pingo.

    Emelina Hedström
    Elenalady@live.se

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag gillar på Facebook, Malin Svensk Björck.
    Pingvinen heter Pingo :-)
    Ha en härlig söndag!
    Mvh
    Malin
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Alltså, jag hade hoppats så sjukt mycket på den där babyfilten från Beach House och upptäckte nu att jag inte tillhörde den lyckliga, buhu. Men - Grattis till vinnaren :-) Personligen hoppas jag istället få tröstäta en aning ;-) En förlust - är kanske en annan form av vinst? :-)
    Och psst - pingvingotta är ju bara sååå gott!

    Svaret är Pingo

    Delat: https://www.facebook.com/kristina.karlssonfdmagnusson/posts/744879472211568?stream_ref=1

    SvaraRadera
  6. Pingo heter Pingvinen.

    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  7. PINGO!

    GIllat på FB, som Annelie, Oliver och Samuel Andersson

    mejl; piggelin78@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag är gärna med. Han heter Pingo.
    lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  9. Pingvinen heter Pingo. Följer Pingvin godis på FB.
    Gottigottgott......
    Kerstin

    SvaraRadera
  10. Pingo heter han
    Gillar på FB Eva Flood
    Delar på FB ,Eva Flood
    evaflood@telia.com

    SvaraRadera
  11. Han heter Pingo. Har gillat och tipsat på fb som irene eliasson
    irene_e@spray.se

    SvaraRadera
  12. Är gärna med.. Mumsigt :)

    Svar: Pingo !

    Ha en fin kväll.
    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  13. Pingo
    Följer Pingvin Godis
    Har delat på https://www.facebook.com/lnordh

    SvaraRadera
  14. Pingvinen heter Pingo
    Jag Följer sidan Pingvin Godis
    Jag har Delat tävlingen på min Facebooksida:
    www.facebook.se/ingrid.hedberg.5/

    SvaraRadera
  15. jag vill vinna godis till mej
    vitnos75@hotmail.se

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Pingvinen heter Pingo.

    Gillar på FB (Kristiina Söderström).

    Mvh
    Kristiina.
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  17. Amanda Andersson2014-03-30 21:41

    Han heter Pingo!

    Mvh
    Amanda
    xsavetheworld@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Pingo.
    Maria (marishkasenator@gmail.com)

    SvaraRadera
  19. PINGO <3 ÄLSKAR LAKRITS <3

    Hotmail: Dojjan_96@live.se

    SvaraRadera
  20. Eva Hjalmarsson2014-03-31 07:40

    pingo

    eva.hj@home.se

    SvaraRadera
  21. Pingvinen heter Pingo.
    Jag gillar på FB, Tina Carlström och jag tipsar på FB https://www.facebook.com/#!/tina.carlstrom.351

    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Hej hej!

    Svar: Pingo.
    Jag Gillar Pingvin Godis och Delar detta inlägg. https://www.facebook.com/susan.viksrom
    Jag och hela min familj ÄLSKARR Pinvinstänger och godis och skulle jubla högt om jag vann detta fantastiska pris!!

    Med vänlig hälsning Susan sussochpuss@gmail.com

    SvaraRadera
  23. Pernilla L.2014-03-31 13:32

    Pingo! :)

    /pernilla.linden17@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Pingvinen heter Pingo.
    Följer Pingvin godis på facebook, så det blir två lotter till mig. ;)
    irene.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  25. ^h vad rolig tävling, är absolut med :)
    Iår åker jag och dottern till sthlm över nyår
    så skulle vara kul att fylla hennes och hennes kusin
    påskägg med massa gotti godis :)

    1.
    2. Gillat på fb (camilla millah öman)



    Kram // Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Självklart vill jag vara med och vinna godis. Det är många ägg som ska fyllas. Mitt svar är PINGO!
    /Ann-Charlotte

    anncharlotte79@bredband.net

    SvaraRadera
  27. Den heter Pingo

    Har länkat i min blogg http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2014/march/12-april-vinn-godis.

    Har gillat på FB, Olsson Åsa

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  28. Pingo heter han!:)
    shruikan@live.se

    SvaraRadera
  29. Pingo heter pingvinen på bilden:)

    jojossan89@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Ola Mårtensson2014-03-31 21:39

    Den här söta pingvinen heter PIngo .
    och jag är sugen på pingos oroligt god godis så håller tummar för vinst.

    ola_martensson88@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. pingo
    mvh
    cecilia weissbach
    skolv 6
    83047 trångsviken
    sillaweiss@outlook.com

    SvaraRadera
  32. pingo bingo
    bara pingo
    mvh
    jörgen lindblad'
    skolv 6
    83047 trångsviken
    gött mos!!

    SvaraRadera
  33. Pingvinen heter Pingo! )

    Har bloggat om tävlingen här: http://softkitty.bloggplatsen.se/2014/04/01/10631926-tavla-om-massor-av-pingvingodis/

    Gillat på FB med namnet ana nordlander lund.

    Min mejl: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  34. Pingo heter sötnosen! =)
    Gillar "pingvin godis" på facebook.

    //Sara Mäkinen
    0704377087

    SvaraRadera
  35. Pingo
    /Eva Albin
    e-albin@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Kul tävling! klart jag är med!
    Han heter PINGO!
    Jag följer Pingvin godis på facebook! och delade tävlingen på min sida!
    https://www.facebook.com/gabriella.ekdahl
    Stor kram! :)
    /Gabriella
    mail: pepsan4@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Pingo är svaret
    Har gillat o delat på FB
    Annalisa Rent

    SvaraRadera
  38. åhh vilken kulig tävling :)
    Pingvinen på bilden heter Pingo
    Jag gillar pingvin godis på fb ( alexandra dahlberg)
    Har delat på fb https://www.facebook.com/axdal87
    Nu håller jag tummarna :)
    // Axdal
    www.axdal.se
    axdal@me.com

    SvaraRadera
  39. Neda Mirtorabi2014-04-02 14:28

    Den söta pingvinen på bilden heter Tom.
    Jag följer Pingvin Godis på Facebook och har delat tävlingen! ♡ Hoppas på tur!

    SvaraRadera
  40. Frida Bergner2014-04-02 18:54

    Godisälskare som jag är måste ju bara vara med. :)

    * Pingvinen heter Pingo.

    * Gillar Pingvin Godis på FB: Frida Bergner
    * Tipsar om tävlingen på FB: https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10152322493434767?stream_ref=10

    frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Han heter Pingu, och ja jag följer Pingvingodis:)
    Håller tummar och tår att det är till oss Pingu går.
    Med lösviktsgodis i massa, vi i påsk oss fulla kan lassa
    /Johanna

    SvaraRadera
  42. Pingo
    jenny.v@live.se

    SvaraRadera
  43. Jag är gärna med och tävlar, och skulle väldigt gärna vilja vinna lite godis nu till påsk. Det vore perfekt då både jag och dottern älskar Pingvin godis.

    Vad heter pingvinen på bilden?
    Svar: Pingo

    Följer givetvis Pingvin Godis på FB (Sanna Kaakinen).

    Delat tävlingen offentligt på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Självklart heter pingvinen Pingu
    monica.sjoberg@ltdalarna.se

    SvaraRadera
  45. Helena i Uppsala
    Pingvinen heter PINGO.
    Jag håller utkik.

    SvaraRadera
  46. Penguinen heter pingo

    othiliali@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. Anna Lundqvist2014-04-05 10:00

    Svar: Pingo
    Gillar redan på fb - Anna LUndqvist

    hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Pingo förstås :-)

    mrinda@swipnet.se

    SvaraRadera
  49. Jag är gärna med!
    Svar: Pingo
    FB: C Care Regn
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2014/04/12-april-vinn-massor-av-pingvingodis.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  50. ann-katrin j.2014-04-05 20:41

    Pingo


    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  51. Pingo!

    Jag håller tummar och tår för att jag vinner!

    Kramen!

    Sara K.

    SvaraRadera
  52. Svar : Pingo. Per Dufwenberg.

    SvaraRadera
  53. Pingvinen heter Pingo!

    Hoppas på tur! /Håkan

    SvaraRadera
  54. Hej!

    Sötnosen som syns på familjens favoritgodis heter Pingo! :)

    Mvh Alice

    SvaraRadera
  55. Hej Pingvinen heter Pingo
    Mvh Anne Carlsson

    SvaraRadera
  56. Pingo heter pingvinen



    Och jag har delat tävlingen på FB

    https://www.facebook.com/sven.soderling

    SvaraRadera
  57. Hej!

    Pingo är hans namn!

    Med vänlig hälsning
    Monika

    moggade(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Pingvinen heter Pingo!
    Jag följer på Facebook :)

    SvaraRadera
  59. Hej :) blev osäker på om jag tävlat om detta eller ej så skickar en ny kommentar..

    Svar: Pingo

    Gillar på fb (Matilda Pettersson)

    Kram Matilda

    SvaraRadera
  60. Oooh, jag är med... kan inte få nog av pingvingodis :D

    Han heter Pingo!
    Gillar, Dessie Borgström
    Delat, Dessie Borgström

    Håller tummarna :D
    Kraaam

    SvaraRadera
  61. Jag tror att Pingvinen heter Pingo!

    SvaraRadera
  62. Är gärna med och tävlar. Pingvinen heter Pingo. Mvh Linda

    Emmiesmamma08@hotmail.com

    SvaraRadera
  63. Svar: Pingo
    Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
    Jag har även tipsat och delat på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/451017105001788?stream_ref=10

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  64. Beatrice L.2014-04-08 10:17

    Har kommenterat, men skriver här med för att vara säker! :)

    Pingvinen heter Pingo.
    Följer på Facebook med.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  65. Mitt svar är Pingo.
    Jag gillar Pingvin Godis på facebook.
    Har skrivit ett inlägg på min blogg http://tweety26.wordpress.com/2014/04/08/vinn-pingvin-godis/#respond
    Min mail: linello76@gmail.com

    SvaraRadera
  66. Pingo

    Följer på Fb (Lise-Lotte Larsdotter)

    SvaraRadera
  67. Den heter Toms pingvin
    Följer på fb
    Skulle vara kul att bli vinnaren :)

    SvaraRadera
  68. Pingvinen heter PINGO.
    Motivering: vi är familj med 4 barn som älskar godis, lördagar är bästa dagen på veckan!

    Med vänlig hälsning
    Anja Lennartsson
    anjag@home.se

    SvaraRadera
  69. Svar. Han heter Pingo :)
    Gillat på facebook, Emelie Johansson.
    Jag har bloggat här:
    http://maltesmammatavlar.blogg.se/2014/april/vinn-pingvin-godis.html

    Hoppas på tur!! :)
    Kram Emelie
    x_emelie@hotmail.com

    SvaraRadera
  70. Ping heter den glada pingvinen! Jag har gillar pingvin godis på facebook under mitt namn Helen Johnsson Holmberg.

    Min postadress är holmberghelen@gmail.com

    SvaraRadera
  71. Pingvinen heter Pingo och jag följer Pingvin Godis på facebook. Har även tipsat om denna tävling på min facebooksida.
    //Cecilia

    SvaraRadera
  72. Pingvinen heter Pingu och jag följer Pingvin Godis på Facebook. Har även tipsat om tävlingen på min facebooksida.
    //Cecilia

    SvaraRadera
  73. Pingvinen heter Pingo :)

    jottis82@gmail.com

    SvaraRadera
  74. Jag är med och tävlar om lite påskgodis =)
    Pingvinen heter Pingo.

    SvaraRadera
  75. Rätt svar är Pingo!

    Kram Julia (julia-v-dif@hotmail.com)

    SvaraRadera
  76. Svar: Pingo
    Åh gillar på Fb: stina liffner.
    Hoppas på vist pingvinnstänger är ju underbart goda, liksom det mesta godis.

    Stinaliffner@hotmail.com

    SvaraRadera
  77. Hej !
    Pingvinen heter Pingo :) Ser fram mot att få frossa i enorma mängder godis.
    Trevlig helg/ Lise.Lott

    SvaraRadera
  78. Annica Siljeström2014-04-11 20:35

    Rätt svar är att pingvinen heter Pingo. Gillar Pingvin Godis på FB och har delat tävlingen på FB!

    (PS! Glömde mitt namn ooops!)

    SvaraRadera
  79. Annica Siljeström2014-04-11 20:36

    Rätt svar är att pingvinen heter Pingo. Gillar Pingvin Godis på FB och har delat tävlingen på FB!

    SvaraRadera
  80. Pingo heter pingvinen ;)

    Mail: jag_jessika@hotmail.com

    SvaraRadera
  81. pigvinen heter Pingo
    delar på min blogg http://flinkan69.bloggplatsen.se/

    annica@flinkens.com
    Vad är väl en bal på ett slott? Mot en korg med en massa gott.

    SvaraRadera
  82. Pingvinen heter Pingo.

    Gillar på facebook som Anna Sixtensson

    Har länkat här http://mammatillwilliam.blogspot.se/2014/04/vinn-godis.html

    anna.samuelsson9@gmail.com

    SvaraRadera
  83. Pingo heter pingvinen!!
    Skulle väldigt gärna ha med mig ett stort Påskägg i BB väskan så att jag har något gott att se fram emot efter förlossningen! Är beräknad till den 26e.
    gillar på fb Jenny Olsson

    jennyorust@hotmail.com

    SvaraRadera
  84. Pingvinen heter Pingo! :)

    SvaraRadera
  85. 1. Jag är med och tävlar, godisälskare som jag är. Pingvinen heter Pingo
    Mvh Liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  86. Pingvinen toms :) /Lena

    SvaraRadera
  87. Hej
    Jag har delat o gillat
    Pingvinen heter PINGO

    Från
    Anna A

    SvaraRadera
  88. Pingvinen heter Pingo! och nu blev jag jäkligt sugen på godis! :)


    hälsningar från ett riktigt godismonster (Monica) :)

    SvaraRadera
  89. Har idag hämtat ut 2:a vinsten från pingvin godis
    Glad påsk!kr

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!