2014-03-29

Veckoslutet...

Lördag och veckan närmar sig sitt slut. En rätt så tuff vecka i sin helhet. Den här nackspärren som vägrar släppa taget går upp och blir till huvudvärk och smärtan i ryggen tröttar ut mig på alla plan. Det är surt men jag har åtminstone varit till en läkare även om undersökningen inte gett något svar. Än.

Vi hade tur med magsjukan och ingen mer än Stor blev sjuk, en lättnad eftersom vi är så många och smittan hade kunnat snurra runt ett tag. Däremot har Mini blivit förkyld och det är inte så kul, han är så pyttig redan från början.
- Den god min, säger Liten om en nygrillad korv.
Fjällvädret har visat sin bästa sida hela veckan, solen strålar och alla ser ut som tvättbjörnar i ansiktet. Det går inte att vara utan solbrillor och då är resultatet givet, sådär halvsnyggt.

Gästerna som spenderat en vecka här åker tillbaks till Stockholm idag och även om det är mysigt med besök är det skönt att få tillbaks vardagen. Att städa och få tillbaks den kontroll jag är så överdrivet förtjust i. 

Allt ljus gör mig extra sugen på att vårfixa här hemma. Jag ska skaffa odlingsgrejer och plantera kryddor till en början. Känns kul den där känslan som våren alltid bjuder på - nystart - är här!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Det ser härligt ut! Synd bara att du har ont, hoppas det går över snart!

    Ja, skriv din lista! Kul att läsa :)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att höra att du inte är helt ok än. Förstår att det tar så mycket onödig energi från dig :( Krya krya, hoppas du snart mår bättre! *kram*

    Är det något särskilt du funderar att odla? Jag tänkte försöka odla nåt i år, jag som aldrig har odlat förr! Jösses, hur ska det gå?! Eller så håller jag mig till att baka och testar dina bananrecept istället :D

    SvaraRadera
  3. usch har ni också haft den där skräcksjukan! Här med. Och bara Edvin som blev sjuk. hoppas att den håller sig borta länge, länge nu!!

    Eftersom jag är den sänker volymen på tvn så kanske det jämnar ut sig åldersmässigt det där med att somna och vakna tidigt? ;)

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!