2014-04-23

Bästa mössan!

Vi har väl alla hört att ett huvud utan mössa är som en termos utan lock. 

En bra mössa ska alltså hålla värmen. Det är nummer ett. Nummer två är att den ska sitta på plats.

De flesta barnmössor, förutom de med snörning eller knäppning under hakan, har en tendens att glida upp vilket kan vara nog så irriterande. En del barn, som Liten, blir arga och drar av sig en sådan mössa. 
Vintermössan Bubbles från Isbjörn of Sweden, 50% ull och 50% acryl, fodrad med microfleece. Finns i flera färger och för de större barnen heter modellen Circles.
Den här mjuka fleecefodrade mössan från Isbjörn of Sweden sitter både skönt och där den ska. Den rör sig inte hur mycket Liten än kastar sig omkring i snön. 

Som en liten bonus så håller den huvudet varmt och torrt. Som ett termoslock liksom.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Men vilken fin mössa! På en söt unge såklart :)

    Försökte faktiskt trösta sambon med att jag kan komma ner med hela barnaflocken imorgon så kan vi äta frukost tillsammans. För inte kan det vara roligt att sova själv, kunna ligga som man vill utan att mosa någon unge en hel natt?! Men jag vet inte om han ville bli tröstad. Han såg nästan lite rädd ut när jag sa så?! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Super fin ! Och jag ÄLSKAR mössor !
    Dock verkar det vara dags att "lägga dem på hyllan" för oss här nere i söder.
    Jösses, vi har ju rena sommarvärmen !! :)
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!