2014-04-18

It's alive!

Jag har ju valt en rejäl genväg med kuberna till frösådden men till saken:

Det växer! Redan efter tre dagar så stack små små Tagetes upp. Vilken glädje! Jag blev nästan överdrivet glad och stolt eftersom jag med mina endast hudfärgade fingrar lyckats få upp några växter.
Bilden är från idag och nu är de flesta växterna på gång. De som inte vill visa sig än är Gräslök och Timjan och jag inbillar mig hoppas att jag läst någonstans att de är lite svårare att få att växa.

De som dragit iväg är vitlöksklyftor jag slängde ner i tre kuber, det brukar bli så gott att bara klippa ner i salladen sommartid. När jag planterar om (skolar om?) så kommer vitöken få fler klyftor i sina krukor, enklare blir det ju inte.

Fortsättning följer!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Härligt med sådd. Det är glädjande när det växer. En sorts livsbekräftelse.

    Här har inget satts. Köpte till dottern men hon har ännu inte blivit färdig till att börja.

    Själv orkar jag inte längre. Älskar trädgård och odling men mår så dåligt när det gror igen. Beslutade att det var lika bra att låta bli.

    Hoppas du får njuta av mycket egenodlat. För visst smakar det mycket bättre än köpt.

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag är så himla seg, så vi har inte sått än. Men vilken dag som helst nu ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!