2014-04-02

Lista mot värdelöshet...

Sådana där dagar då jag känner mig helt värdelös är det bra att skriva en lista på vad jag fått gjort den dagen. Det hjälper verkligen, som igår. I ett töcken av dåligt samvete och en känsla av att vara värdelös inbillar jag mig att jag inte gjort något alls under dagen. När jag på kvällen ligger övertrött i sängen och inte kan somna så listar jag för mig själv vad jag gjort under tisdagen.

Bland annat:

- Bakat Bananmuffins (med mörk choklad och cashewnötter)
- Tagit ned och vikt tvätt
- Lagt in räkningar
- Duschat
- Bakat tre plåtar pizzabullar (med skinka, salami och oliver)
- Tvättat två omgångar
- Fixat håret (ibland så händer det)
- Hängt upp tvätt i två omgångar
- Gjort kaffe och druckit det
- Bytt ett antal blöjor
- Läst några kapitel ur Davidsstjärnor av Kristina Ohlsson
- Tömt och slängt sopor
- Lagat lunch
- Sovit middag med småttingarna (ibland så händer det)
- Hämtat posten
- Lagat middag (tillsammans med maken)
- Tömt diskmaskinen i två omgångar
- Dukat av och fyllt diskmaskinen
- Gjort mellisfika till barnen
- Handdiskat
- Gosat
- Plockat, plockat, plockat
- Gjort välling
- Ammat världens mjukaste bebis
- Skrivit ett recept till bloggen
- Läst bloggar och surfat runt
- Legat på golvet med bebis och ätit glass (simultanförmåga!)
...inte nödvändigtvis i den ordningen.

Att jag inte dammsugit, bäddat sängen eller rört på mig är struntsaker i sammanhanget. Måste skärpa mig och sluta ha förväntningar på hur saker borde, skulle kunna vara för jag orkar inte med allt jag vill, borde, skulle kunna. Jag är trött på att nedvärdera mig själv, jag är bra. Sådeså.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Du ÄR bra! Det är grymt bra jobbat av dig för att hinna med allt det där under en dag :)

    SvaraRadera
  2. Du är inte bra du är superbra ♥♥♥♥ kram på dig min fina vän ♥

    SvaraRadera
  3. Du hinner ju hur mycket som helst! jag hinner nog inte ens hälften av det du skrev upp på din lista... :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!