2014-04-07

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att jag tycker att det är så roligt att baka!
Det handlar inte ens om att äta godsakerna, även om jag självklart äter ändå.

Blev jag irriterad på:

Mig själv.
Man ska inte klippa lugg på sig själv.
Såvida man inte är utbildad frisör förstås, då kan det vara en bra idé.

Undrade jag: 

Om jag i fortsättningen kommer överlåta klippandet av mitt hår till proffs.
De råkar inte klippa några centimeter lugg fel.
Vanligtvis.

Lärde jag mig:

Att det mesta blir bäst om det görs i lugn och ro.
Förutom snabbhetstester och liknande saker jag aldrig skulle få för mig att delta i.

Önskade jag: 

Att jag fick in någon slags rutin så att småttingarna sover middag.
Alls. Och allra helst samtidigt.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att våra nysådda plantor kommer bära frukt (haha) i augusti.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

2 kommentarer:

  1. HAHA, åh att klippa lugg har jag massa erfarenheter av. Tyvärr inga bra erfarenheter heller, usch... Det är därför jag inte vill klippa lugg igen, någonsin ;)

    SvaraRadera
  2. Men du, det där med att klippa luggen själv har hänt här med. Och man lär sig tyvärr aldrig. Den sparas ut. man ser nån modell med lugg och tänker "gud så snyggt med lugg", drar fram saxen. Sen är det klippt. Och det blir sällan bra ....

    Benvärken har gått över som tur är. Och som du säger, hatar verkligen symtom som man inte vet var dom kommer från. Enligt google var det ms denna gång ;) Har fått tjuva några tabletter för magen av en kompis så nu hoppas jag den lugnar ner sig lite så jag kan knapra apotekets receptfria sen ...

    Kram!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!