2014-04-17

Tävla om Hundraåringen på dvd/blu-ray!

Den 28 april släpps biosuccén Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann på DVD/BD, nu har ni chansen att bli en av tre som vinner filmen baserad på den bästsäljande boken med samma namn.
©Buena Vista ©Nice FLX Pictures
Allan Karlsson (Robert Gustafsson) hamnar efter ett långt och händelserikt liv på ålderdomshem där man förbereder firandet av hans hundraårsdag. Men Allan som inte är intresserad av något firande smiter istället ut genom fönstret och hamnar mitt i ett äventyr där ett kriminellt gäng, en väska full av pengar, en elefant och en inkompetent polis är inblandade. För de flesta hade detta förmodligen varit livets största äventyr, men för Allan som har en minst sagt explosiv bakgrund och spelat en nyckelroll i några av historiens viktigaste händelser är det ungefär som vanligt. För Allan är det helt enkelt så att ”det är som det är” och bara han får en sup då och då så får det ”bli som det blir”!

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann med Robert Gustafsson i huvudrollen är jättesuccén som lockade över 1,5 miljoner besökare till biograferna och vann BIO PUBLIKENS PRIS vid Guldbaggegalan 2014. Filmen är baserad på Jonas Jonassons internationella boksuccé och har regisserats av Felix Herngren.
__________________________________________

1:a - 3:e pris Hundråaringen på DVD eller Blu-ray, värde 149 - 199 kr/st.
__________________________________________
För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vem har regisserat filmen?


Skriv svaret som en kommentar och ange vilket format du önskar vinna. 
Kommentarerna syns först efter avslutad tävling.
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

Tipsa om tävlingen i din blogg, Facebooksida eller Instagram.

(Bifoga direktlänken eller användarnamn)

Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 27/4 -14.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras korrekt.
- Vinnare presenteras i ett separat inlägg inom en vecka efter avslutad tävling. Håll utkik då jag inte alltid har möjlighet att kontakta vinnaren enskilt.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll. - Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

79 kommentarer:

  1. Svar: Felix Herngren
    Jag önskar vinna den i Blu-Ray!

    Jag tipsar på FB (Carolina Åhsberg)
    Inlägget har ännu inte kommit upp på bloglovin' där jag följer dig sedan länge. :-)

    SvaraRadera
  2. Bjarne Andersen2014-04-17 10:22

    Felix Herngren
    DVD

    SvaraRadera
  3. Bjarne Andersen2014-04-17 10:24

    Felix Herngren
    DVD
    grycksbobjarne@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Felix Herngren
    Blu-Ray

    asa.skyttberg@spray.se

    SvaraRadera
  5. Johanna Mårtensson2014-04-17 11:38

    Svar på frågan: Felix Herngren

    Följer även på Bloglovin blev nummer 503

    Har länge velat se denna filmen så håller tummarna på att jag vinner min egen Blu-ray

    jojossan89@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Felix Herngren är regissör! Önskar DVD, blev första att gilla inlägget på bloglovin och följer redan :)

    eriika.o.lindahl@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Åhh, den vill jag vinna! Skulle vara roligt om jag och sambon fick något nytt att se med som INTE är en barnfilm ;)

    Rätt svar: Felix Herngren

    Jag delar offentligt på min facebook (Elin Tegström) och gillar inlägget som nummer 1.

    mail. elinteg81@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Felix Herngren.

    Om jag vinner så vill jag ha filmen på Blu-ray.

    SvaraRadera
  9. veronica hedlund2014-04-17 15:31

    jag är gärna med och tävlar.

    det är felix Herngren som gjort filmen

    kram och trevlig påsk
    /Veronica

    SvaraRadera
  10. Felix Herngren Blueray

    SvaraRadera
  11. Hejsan.

    Självklart vill jag vara med i utlottningen av denna åtråvärda film :)

    Mitt svar på tävlingsfrågan är: Felix Herngren

    Ha en riktigt skön påskhelg :)

    Vänliga hälsningar // "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Regissör: Felix Herngren
    Önskar Blue-Ray format om jag vinner.
    Glad Påsk!
    // Linda

    SvaraRadera
  13. Felix Herngren, DVD, E-post: jacob.nytt@gmail.com

    FB: https://www.facebook.com/jacob.boos.5/posts/590954854344712?stream_ref=10
    Jag följer dig!

    SvaraRadera
  14. Filmen är regisserad av Felix Herngren och jag vill vinna den på Blu-ray.

    Johan Lindfors Larsson
    Revgränd 1
    93235, Ursviken

    SvaraRadera
  15. Hej

    Jag är gärna med!
    Svar: Felix Herngren.

    Vid vinst önskar jag Blu-ray.

    Ha en bra dag!
    Mvh Kristiina
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Felix Herngren har regisserat.
    Önskar filmen som dvd om jag har turen att vinna :-)
    Ha en glad påsk!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Svar:Felix Herngren
    Skulle verkligen vilja vinna,har inte sett filmen,men har hört att den är riktigt rolig! :)
    Ha det fint!
    //Tessan
    piercade_tessan@hotmail.com
    Ps:Följer dej redan på bloglovin ,gillar inlägget och blev nr 7

    SvaraRadera
  18. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  19. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  20. Mats Hervén2014-04-18 11:26

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  21. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  22. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  23. Lina Eckerström2014-04-18 21:43

    Svar : Felix Herngren

    Önskar en Blu-Ray om jag vinner.

    Följer dej sedan länge & gillar inlägget som nr 11.

    Ha en fin påskhelg nu.
    Kram Lina

    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  24. Ann-Katrine Nyqvist2014-04-18 22:00

    Svar: Felix Herngren.

    vinner jag önskar jag blue-ray

    nyqvist530@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Anna Eiderbrant2014-04-18 23:12

    Regissören till Hundraåringen är Felix Herngren!
    Jag blev den 12e som gillar blogginlägget på bloglovin :)
    Mvh
    Anna

    SvaraRadera
  26. Felix Herngren

    SvaraRadera
  27. Felix Herngren har regisserat filmen. Om jag vinner önskar jag filmen på bluray.
    Hoppas på tur :)

    Mvh Linda
    Emmiesmamma08@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Camilla Thåström2014-04-19 09:32

    Felix Herngren, tar gärna en blue-ray, drlar vidare på min fb sida
    Camilla Thåström

    SvaraRadera
  29. Felix Herngren regisserade filmen.
    Jag önskar DVD

    SvaraRadera
  30. Felix Herngren
    Jag vill vinna filmen på blu-ray

    SvaraRadera
  31. Felix Herngren

    Format: Blu-ray

    Delat på fb: https://www.facebook.com/GamePat/posts/10152413680938217

    SvaraRadera
  32. Svar: Felix Herngren

    Jag skulle vilja vinna Blu-ray
    jag följer dig nu på Bloglovin, fick nr. 505 :)

    SvaraRadera
  33. Jag är med! Det är Felix Herngren som regisserat filmen.Om jag vinner vill jag ha en DVD.
    Gillar inlägget på bloglovin som nummer 13 :)

    SvaraRadera
  34. Vem har regisserat filmen?

    Svar: Hundraåringen är regisserad av Felix Herngren.

    SvaraRadera
  35. Regissör är Felix Herngren
    Vinner jag har det ingen betydelse vilket format jag får.

    SvaraRadera
  36. Mats Hervén2014-04-21 10:27

    Felix Herngren
    DVD

    mats.herven@home.se

    SvaraRadera
  37. Hej.

    jag är med.. Jag tror det är Felix Herngren.

    Jag följer dig redan på BL och blev nr 8 att gilla inlägget.

    mvh jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Svar: Felix Herngren.
    Man är väl snart där....... haha
    Bye / Kerstin

    SvaraRadera
  39. Felix Herngren!

    Jag håller tummar och tår för att jag vinner en Blu-ray!

    Kramen!

    Sara K.

    SvaraRadera
  40. Svar: Felix Herngren (blu-ray)

    Jörgen Bergström,

    SvaraRadera
  41. Felix Herngren har regisserat Hundraåringen!

    Blu-ray. :)

    Hoppas på tur! /Håkan

    SvaraRadera
  42. Felix Herngren



    Jag har delat tävlingen på FB för en lott till

    https://www.facebook.com/sven.soderling

    SvaraRadera
  43. Hej!

    Det är monsignore Felix herngren som gjort filmen!

    :)

    Mvh Alice

    Föredrar bluray...

    SvaraRadera
  44. Alexandra L.2014-04-21 10:31

    Svar på frågan:Felix Herngren har regisserat filmen.
    Önskar mig Dvd om jag skulle vinna.

    Alexandra Lysell

    SvaraRadera
  45. Jag är gärna med och tävlar, och skulle väldigt gärna vilja vinna filmen i Blu-ray format.Har hört mycket positivt om filmen och länge viljat se den vilket skulle göra en eventuell vinst extra kul.

    Vem har regisserat filmen?
    Svar: Felix Herngren

    Har delat tävlingen på FB (Sanna Kaakinen).

    Följer din blogg via bloglovin sedan tidigare, och har gillat inlägget som nr 14.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Felix Herngren har regiserat filmen och om jag har turen väljer jag gärna formatet Blu-ray. Jag följer dig sedan tidigare på bloglovin´.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  47. Svar: Felix Herngren.
    Jag har tipsat om tävlingen på FB.
    i.ronnlid@gmail.com

    SvaraRadera
  48. Glömde skriva att jag gärna vill ha filmen på DVD. Förlåt!

    SvaraRadera
  49. Felix Herngren är regissören till filmen :-)
    Skulle supergärna vilja vinna då jag inte vågade mig iväg och se den på bio då sonen fortfarande är för liten för att jag ska känna mig bekväm att stänga av mobilen och lämna bort honom lika länge som en film pågår.
    Följer på bloglovin sedan tidigare och gillar inlägget som nr 15
    /Emma S
    emmsa_152@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Svar: Felix Herngren
    Format : Blu-Ray

    SvaraRadera
  51. Det är Felix Herngren som regisserat filmen och om jag vinner skulle jag vilja ha blu ray formatet =) vildvatten@hotmail.com

    SvaraRadera
  52. 1. Jag är gärna med och tävlar om en DVD film, regissören är Felix Herngren
    2. Har delat tävlingen på facebook, liselotte andersson
    3. Följer dig sedan tidigare på bloglovin, gillar som nr 16
    Mvh Liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  53. SVAR: Felix Herngren och om jag vinner vill jag ha den i DVD format

    Stinaliffner@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Regi: Felix Herngren
    Format: Blu-ray
    Namn: Hanna Westman
    E-mail: hannawe@live.se

    SvaraRadera
  55. Annika Ström2014-04-23 21:29

    Felix Herngren

    SvaraRadera
  56. det är härliga felix herngren som regisserat filmen.
    en blu-ray önskar jag vid vinst.

    tar gärna två extra chanser:
    följer redan dig, blev nr 16 att gilla inlägget.
    delar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2014/04/274-vitt-eller-svart-film.html

    lis1etavlar@gmail.com

    SvaraRadera
  57. Felix Herngren

    Vill vinna DVD

    SvaraRadera
  58. Hej!

    Jag är gärna med!

    Svar: Felix Herngren

    Jag önskar dvd.

    Jag har även delat på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/457040501066115?stream_ref=10

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Det är Felix Herngren som regiserat.
    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2014/april/27-april-vinn-hundraaringen.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  60. Vet inte om min kommentar gick fram då något konstigt hände när jag tryckte på publicera. Försöker därför igen och hoppas på att kommentaren inte kommer i dubbelform.

    Svar: Felix Herngren

    Jag har tipsat på min blogg: http://vagenattblijag.se/tavling-hos-vitt-eller-svart/

    Gillar inlägget på Bloglovin som nummer 17.

    anna@vagenattblijag.se

    SvaraRadera
  61. Och naturligtvis glömde jag skriva att jag helst vinner filmen som BluRay, men även DVD går bra.

    anna@vagenattblijag.se

    SvaraRadera
  62. Jag är med.
    Svar:Felix Herngren.
    Vill vinna blu-ray.

    Håller tummar och tår :-)

    Jennythornqvist@hotmail.com

    SvaraRadera
  63. Filmen är regisserad av Felix Herngren! :)

    Jag har länkat här: http://tavlingsbloggen.soclog.com/p/2014/4/?link=1398407548

    jennysen81@gmail.com

    SvaraRadera
  64. Mats Hervén2014-04-25 08:38

    Felix Herngren

    mats.herven@home.se

    SvaraRadera
  65. Det är Felix Herngren som har regisserat Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.
    Om jag vinner vill jag gärna ha den på DVD.

    SvaraRadera
  66. Det är Felix Herngren som har regisserat filmen.
    Om jag vinner så vill jag gärna ha filmen som DVD.

    SvaraRadera
  67. Det är Felix Herngren :) Jag skulle vilja vinna den som dvd! /Maiken Johansson (maiken51@hotmail.com)

    SvaraRadera
  68. Felix Herngren. Önskar Bluray om jag vinner. Kanske påminner om upplevelsen då jag såg den på barnvagnsbio med en halvåring, som gick bra

    MVH Michael Frank (granskog@hotmail.com)

    SvaraRadera
  69. Felix Herngren
    DVD
    Tipsat på fb: https://www.facebook.com/nanna.eson
    mvh Nanna nannaeATlive.se

    SvaraRadera
  70. Svar: Felix Herngren

    Delat på FB https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10152092538838543?stream_ref=10
    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  71. Svar: Felix Herngren
    Om jag vinner vill jag helst ha DVD

    En extrachans genom att jag tipsar på FB: https://www.facebook.com/johan.karlsson.92560/posts/402416366566056?stream_ref=1

    Nu håller jag tummarna
    /Johan
    lord_mojn (snabel-A) hotmail.com

    SvaraRadera
  72. Felix Herngren har regisserat filmen.
    Delar här https://www.facebook.com/julia.rosen.503/posts/10202698495516241?stream_ref=1 och hoppas på tur :)
    Om jag vinner så vill jag gärna ha filmen på blu-ray.
    Julia
    timsmamma@gmail.com

    SvaraRadera
  73. Jag är gärna med!
    Svar: Felix Herngren.
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2014/04/27-april-vinn-hundraaringen-pa-dvvdblu.html

    Gillar på BL såklart. :-)

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  74. Rätt svar: Felix Herngren. Önskar helst vinna en dvd...

    SvaraRadera
  75. Svar: Felix Herngren

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!