2014-04-10

Vi har ett datum!

Äntligen har vi fått ett datum då badrummet ska kaklas. Hurra!

Första veckan i maj är det dags och vi har efter en del diskussioner kommit överens om kakel. Det blir stora plattor (500 x 200 mm) i vitt och svart, båda matta varianter. 

Hela badrummet får svart kakel förutom duschhörnan som får vitt. Anledningen till uppdelningen är främst för att vi vill undvika de alltför synliga smutsfläckar det kalkrika vattnet ger. De lämnar märken och avlagringar direkt och jag är inte den som vill behöva skrubba ren och torka duschen varje gång. Jag tror också att det blir snyggt när duschen blir till en egen del av rummet med hjälp av färgskillnaderna. Glasväggen kommer också göra sitt till, mer om den senare.
Mintgrön kanske?
Däremot har vi inte bestämt vilken färg vi ska ha på fogen. Vitt, svart eller grått? Eller en helt annan färg? Såg här att det finns fogmassa i alla möjliga nyanser. 

Jag vill inte att väggarna ska se rutiga ut men det är troligen ingen risk då plattorna är så pass stora. Den större delen av badrummet får ju mattsvart kakel och det skulle helt klart fungera med vit fogmassa men hur gör man? Vi kommer ha samma färg på fogarna i hela badrummet, så mycket vet jag men beslutet måste fattas. Ett lyxproblem, javisst.

När jag kollar runt på Webers hemsida (Saint-Gobain har även de raka hörn jag skrivit om tidigare) så inser jag att det finns mycket vi kan och bör tänka på när det kommer till våtrum och hur vi bäst sköter om dem. Enkla tips och råd, det gillas.

Men hjälp nu då, vilken fogfärg ska vi välja?
- vs - 

3 kommentarer:

  1. men gud så coolt :D tänk att ha vitt badrum med rosa fog, det skall jag lägga fram till mannen XD

    visst är det mysigt, man får passa på innan man bara är pinsam ;)

    SvaraRadera
  2. Låter som ni får ett riktigt fint badrum! Fogfärg..jadu..grått kanske? Svårt. Fasar själv för dagen vi ska göra om våra badrum, jag är riktigt usel på att ta beslut! Iallafall när man ska ta snabba beslut..hugaligen. Jag kommer aldrig kunna bli chef :p

    SvaraRadera
  3. Men så svårt! Rent spontant tänker jag vitt men det kanske ser konstig ut med det vita i duschen? Annars håller jag nog med Camilla, grått skulle nog vara snyggt! :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!