2014-05-19

Hjälp med badrumsbelsyning?

Ledsjö från Ikea.
Badrummet börjar bli klart. 

Allt stort är på plats, möbler, duschvägg och kakel. Det som återstår är småplocket och det är nästan svårast? Roligt dock.

Jag har så svårt att ta beslut så jag försöker tänka att det mesta smått som fixas nu ska vara sådant som är enkelt, och gärna billigt, att byta ut om det känns fel så småningom.

Det enda lite större som återstår är belysning och där har jag fastnat. Det sitter en väldigt neutral lampa i taket som ger en bra allmänbelysning, den får sitta kvar. Det som behövs är en lampa ovanför badrumsskåpet och det enda jag vet med säkerhet är att det inte ska vara lysrör.

Det jag ville från början var att sätta en lampramp (?!) à la sminkloge ovanför skåpet men jag är väldigt osäker.

Tanken fanns även att sätta lampor på sidorna av skåpet men det får tyvärr inte plats. 

Under badrumsskåpet ska vi sätta spotlights som lyser ner mot handfaten, de kommer inte fylla någon funktion förutom att det blir snyggt.

Alternativen är få om man inte vill ha en lampa med frostat-glas-svan-formad-skärm-cylinder-metallic. Det vill vi inte. 

Hjälp?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Härligt när det börjar bli klart kram Diana

    SvaraRadera
  2. vad kul det snart är klart och roligt att kunna göra det man gillar. men förstår det är lite svårt att bestämma sig!

    SvaraRadera
  3. Härligt att det tar sig!! Förstår det är knepigt med besluten ibland, har inga bra tips att komma med förutom att det är bra med ordentlig belysning..eeeh..

    Tack, inatt blev sömnen SÅ mycket bättre! Tack o lov! Jag är människa igen!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!