2014-05-18

Omskolning pågår!

När regnet tagit paus tog vi chansen att skola om våra plantor. (Om det nu heter skola om, jag gissar.)
Tomaterna växer jättefint och jag är stolt. Förhoppningen är att vi ska få tag i några gamla fönster och bygga ett mindre växthus mot husväggen där de får stå under sommaren. De ska omskolas (?!) en gång till och bo inomhus tills det är slut på frostnätter.

Kryddväxterna är rätt fula men de flesta har tagit sig någotsånär, återstår att se hur de kommer arta sig. Blommorna till bakom tomaterna till höger växer fint och jag ser fram emot att få pynta huset med dem.

Vårt fina hus, vår egna gårdsplan med potential och mycket vilja kommer göra det här till en spännande sommar!
- vs -

3 kommentarer:

  1. vad kul och så gott med hemodlat framförallt!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag tycker det är jätte mysigt att odla !!
    Här börjar både rödbetor och morötter komma upp ur jorden,
    så jag och Viggo vattnar och rensar med omsorg i vår lilla pallkrage :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt med det man planterat själv! Jag har inte mycket yta till sånt, tre pallkragar. Men det räcker för en nybörjare som mig :D

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!