2014-05-05

Tävla om resekit med ProbiMage!

Lagom till semestertider har Sveriges mest sålda kosttillskott med mjölksyrabakterier kommit i ett behändigt TravelPack, perfekt att ta med på resan. 

Nu har ni chansen att bli en av tre som vinner en snygg necessär fylld med sådant som kommer väl till pass under din nästa resa!

Probi Mage innehåller mjölksyrabakterier, eller laktobaciller, som är levande mikroorganismer som finns naturligt i magen hos både människor och djur. De har varit en del av människans diet under många miljoner år. Man brukar säga att 70% av vårt immunsystem har sitt ursprung i magen och sammansättningen av mikrofloran där har stor betydelse för vår hälsa. En rubbning av balansen mellan ”goda” och ”dåliga” bakterier kan leda till att vi blir sjuka. 

Probi Mage finns att köpa på de flesta apotek, läs gärna mer på Probi.se 
1:a - 3:e pris Ett resekit, värde ca 250 kr.
__________________________________
Varje vinst innehåller:
- En snygg necessär
- Probi Mage Travelpack
- Sovmask
- Öronproppar
- Uppblåsbar sovkudde
- Tandborstfodral
- Desinfekterande våtservetter
- Plåster

_________________________________
 För att vara med ska du svara på följande fråga:

Nämn ett livsmedel som innehåller mjölksyrabakterier(laktobaciller)?
Ledtråd

Skriv svaret som en kommentar, svaren syns först efter avslutad tävling. 
_____________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Tipsa om tävlingen i din blogg, Facebooksida eller på Instagram.
(Bifoga direktlänken och/eller ditt användarnamn.)

- Följ mig på Instagram: @annavittsvart
(Bifoga ditt användarnamn)
____________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 18/5-14.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras korrekt.
- Vinnare presenteras i separat inlägg inom en vecka efter avslutad tävling. Håll utkik eftersom jag inte alltid har möjlighet att kontakta vinnare enskilt.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.

- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

53 kommentarer:

  1. Svar: Salami

    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2014/may/18-maj-vinn-kit.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  2. Klart jag vill va med i utlottningen : ) Ska till Spanien i sommar och min mage brukar alltid spela mig ett spratt när jag är ute och reser ;) Just därför håller jag tummarna lite extra hårt. Delar på fb Pernilla Wamsjö och har börjat följa dig på instagram och även delat där Nillwa

    SvaraRadera
  3. Klart jag vill va med i utlottningen : ) Ska till Spanien i sommar och min mage brukar alltid spela mig ett spratt när jag är ute och reser ;) Just därför håller jag tummarna lite extra hårt. Delar på fb Pernilla Wamsjö och har börjat följa dig på instagram och även delat där Nillwa

    SvaraRadera
  4. Camilla Thåström2014-05-06 08:51

    Det finns i oliver ich surkål bla, delar denna tävling på min fb sida
    MVH
    Camilla Thåström

    SvaraRadera
  5. Helena i Uppsala
    yoghurt
    Jag går in och kollar 19 maj om jag varit lyckosam.

    SvaraRadera
  6. Verum Hälsoyoghurt innehåller mjölksyrabakterier

    andan54@gmail.com

    SvaraRadera
  7. yoghurt, ost, oliver, surkål, saltgurka och salami.

    SvaraRadera
  8. svar: yoghurt (tex)

    maria.steffenburg@gmail.com

    SvaraRadera
  9. detta hade varit en perfekt grej till vår thailandsresa i vinter!
    ensilage innehåller lactobaciller. lite intressant faktiskt, det visste inte jag!

    delar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2014/05/185-vitt-eller-svart-resekit.html

    lis1etavlar@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Yoghurt innehåller mjölksyrabakterier.
    Delar på Facebook Malin Svensk Björck.
    Följer på IG, malinsvenskbjorck

    Ha en härlig vecka!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. ida.bergstrand@hotmail.com2014-05-06 15:32

    Yoghurt! :D

    SvaraRadera
  12. yoghurt :) hoppas på tur :D my.thulin@live.se

    SvaraRadera
  13. jag är med.
    svar: yoghurt
    jenny.v@live.se

    SvaraRadera
  14. Ost!

    cillaberg@gmail.com

    SvaraRadera
  15. YOGHURT
    78aha följer dig,
    Annelie Andersson, kullaryggsv 9, 23599 vellinge

    SvaraRadera
  16. Tjenixen.

    Självklart vill jag vara med i utlottningen av magens bästa vän :)

    Mitt exempelsvar på tävlingsfrågan är: Oliver

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag är med :) Delar vidare till min fb sida (Carina Gerdin).
    Svar: Ost.
    Ha det gott / Carina
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  18. hej

    finns naturligt i livsmedel som yoghurt, ost, oliver, surkål, saltgurka, och salami
    Med vänlig hälsning
    marie lindberg

    marie.lindberg@bredband2.com

    SvaraRadera
  19. saltgurka :)


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  20. - Salami
    - Delat offentligt: https://www.facebook.com/sara.kramer.334/posts/10152372479261628
    - Följer dig redan på Instagram (sfik)

    Kram, Sara
    sara_kramer@live.com

    SvaraRadera
  21. Ann-Katrine Nyqvist2014-05-07 21:10

    Lactobaciller finns i yoghurt.

    SvaraRadera
  22. Jag vill gärna vara med och tävla! =)

    Jag har delat tävlingen på min fb, här är direktlänken till min delning: http://vittellersvart.blogspot.se/2014/05/tavla-om-resekit-med-probimage.html?spref=fb

    Jag har börjat följa dig på instagram också, mitt användarnamn där är "tantsophie". =)

    Mvh Sophie Michelle Persson
    sophie_persson@yahoo.com

    SvaraRadera
  23. Ett livsmedel som innehåller mjölksyrebakterier är Oliver, men själv så föredrar jag att dricka Proviva drycker. Många goda smaker och massor utav andra nyttiga tarmbakterier.
    monica.sjoberg@ltdalarna.se

    SvaraRadera
  24. Ost som är kanon för en ostälskare som mig :)

    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  25. Hej! värsta toppen vinsten! klart att jag är med!
    Jag delar tävlingen på fb! har ej instagram!

    Rätt svar: tex OST!

    STAY STRONG!

    SvaraRadera
  26. Svar:Finns i Tex ost och yougurt

    Ha det fint! :D
    //Tessan piercade_tessan@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Vilken underbar tävling! Ska utomlands snart och det skulle vara perfekt för mig att vinna!

    Svar: bakterierna finns bland annat i min favorit mat surkål!

    Extra: jag har följt dig på Instagram (@agatha1197)
    *Håler tummarna*

    SvaraRadera
  28. 1. ost


    Hoppas på tur.,. kramar // Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Med och tävlar ;-)

    Svaret på frågan: ex. yougurt (Lactobaciller finns naturligt i mjölksyrajästa produkter )

    Trevlig kväll! /Corina
    corinacadbrand@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Kristin Ahlbom2014-05-12 17:39

    youghurt

    SvaraRadera
  31. Jag är gärna med och tävlar, och skulle gärna vilja vinna detta kit som vore perfekt att ha med sig när man är ute och far.

    Nämn ett livsmedel som innehåller mjölksyrabakterier(laktobaciller)?
    Svar: yoghurt

    Delat tävlingen offentligt på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Jag är med och tävlar om det perfekta resekitet nu lagom till resetider i sommar! Svaret på frågan är bland annat att det finns i saltgurka.
    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  33. Hej!
    Jag är gärna med och tävlar!

    Svar. Ost

    Här har jag tipsat om tävlingen: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/464513940318771

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Jag är gärna med!
    Svar: Yoghurt
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2014/05/18-maj-vinn-resekit-med-probimage.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  35. Honung är ett exempel har jag för mig! =)
    Hoppas. Mvh/ Decibel / decibels@live.se

    SvaraRadera
  36. Svaret är: Yoghurt är ett av livsmedlen.

    Ett resekit hade varit perfekt att ha till sommarens solsemester. :)

    Har tipsat här: http://frozenvanilla.blogg.se/2014/may/tavlar-om-ett-resekit.html

    Följer dej på Instagram som frozenvanilla_

    frozenvanilla@live.se

    Hoppas på tur.

    SvaraRadera
  37. Cicci Hjalmarson @gratisloppan2014-05-18 00:22

    Yoghurt (som jag äter varje dag.. :) )
    Jag @gratisloppan följer dig på Instagram.

    SvaraRadera
  38. Marianne forsgren

    SvaraRadera
  39. Kul med mer tävlingar :)
    Svar: yoghurt
    Jag följer dig på Instagram (@Villemo)
    Jag har tipsat på min blogg :) http://photohugs.se/2014/may/tavla-om-resekit-med-probimage.html

    SvaraRadera
  40. Hej,
    jag är gärna med i utlottningen :)
    Svar: yoghurt, ost, oliver, surkål, saltgurka och salami.
    Följer på instagram Nillwa, Gillar & Delar på fb Pernilla Wamsjö

    SvaraRadera
  41. Laktobaciller finns i till exempel ost.
    Rickard S.

    SvaraRadera
  42. ann-katrin j.2014-05-22 08:23

    Surkål

    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  43. Exempelvis i surkål!

    :)

    Hoppas på tur! /Håkan

    SvaraRadera
  44. Saltgurka

    Jag har delat tävlingen på FB

    https://www.facebook.com/sven.soderling
    Sven Söderling

    SvaraRadera
  45. Hejsan!

    Ost och yoghurt! Det vore fint att vinna till semestern!

    Håller tummarna hårt! MVH Kersti

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!