2014-05-24

Tävla om tallrikar från Rosendahl!

Danska Rosendahls klassiska serie Grand Cru kommer ofta med nya produkter och en av de senaste i Soft-serien är en djup pastatallrik. 

I en sådan tallrik skulle jag gärna servera en ljummen sallad med pasta och grillad lövbiff eller en färggrann morotssoppa med krispiga krutonger eller marängsviss med nyplockade hallon... När tallriken i sin vita enkelhet är vacker är det nästan en garanti för fina och inspirerande uppläggningar.

För att fira sommarens alltid lika uppskattade ankomst startar en tävling där du har chansen att vinna fyra vackra Grand Cru Soft-pastatallrikar.
Pastatallrikarna från Grand Cru Soft ger en rymlig inramning till det italienska, det nordiska, det kalla och det varma köket. Tallrikens breda kant och djupa botten ramar in maten på bästa möjliga sätt. Samtidigt innebär kombinationen av tallrik och skål massor av serveringsmöjligheter – krispiga grönsaker, skaldjur, glassefterrätter och sommarens saftiga bär fullkomligt exploderar av smak och färg mot det vita porslinet.
____________________________________

1:a pris: Ett set à fyra Grand Cru Soft Pastatallrikar, värde 649 kr.
____________________________________

För att vara med ska du svara på följande fråga:

Hur många års krossgaranti lämnar Rosendahl på sitt porslin? 
Ledtråd

Skriv svaret som en kommentar, svaren syns först efter avslutad tävling. 
____________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Tipsa om tävlingen i din blogg, Facebooksida eller på Instagram.
(Bifoga direktlänken och/eller ditt användarnamn.)

- Följ @rdgswe på Instagram
(Bifoga ditt användarnamn)

- Följ @annavittsvart på Instagram
(Bifoga ditt användarnamn)
____________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 8/6-14.
Lycka till!
____________________________________
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras korrekt.
- Vinnare presenteras i separat inlägg inom en vecka efter avslutad tävling. Håll utkik då jag sällan har möjlighet att kontakta vinnare enskilt.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.

- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

77 kommentarer:

  1. Är gärna med.
    Svarar tio år.
    Och följer dig på instagram.
    Fruwihlborg kanske känns igen? ☺
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Pia Hjalmarsson2014-05-25 08:53

    10år

    pia.hj@telia.com

    SvaraRadera
  3. jag är jättegärna med och hoppas på att få vinna dessa jättefina tallrikgar.

    svar: 10 års garanti lämnas.

    jag har delat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/tavla-om-fina-tallrikar/ ‎

    följer dig på insta ( inka_82)

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  4. Svar: 10 år.


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  5. Det är 10 års krossgaranti:)
    Är nu följare på instagram/ mitt användarnamn monikanen

    Kram Monica monkanen@yahoo.se

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Dom lämnar 10 års kross garanti.
    Jag följer på IG, malinsvenskbjorck.
    Delar på Facebook, Malin Svensk Björck.

    Ha en härlig söndag!
    Mvh
    Malin
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Jag är med :) Delar vidare till min fb. sida (Carina Gerdin).
    Svaret är 10 år.
    Ha en skön söndag / Carina
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  8. Rosendahl har hela 10 års krossgaranti, helt fantastiskt!
    Följer redan @rdgswe på insta, och blev snabbt som attan
    ny följare av dig, instanamn (marielyander)
    Så 2 xtrachanser fick jag ihop!
    Ha det så fint/ Marie
    ragna_marie@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Hej, Rosendahl lämnar 10 år garanti.
    Ljuvliga tallrikar ;)
    Delat på FB, följer dig!!
    Hejhej / Kerstin

    SvaraRadera
  10. Anna Eiderbrant2014-05-25 19:39

    Åh! Dessa vill jag verkligen vinna :D
    Rosendahl lämnar 10 års garanti på sitt porslin.
    Jag har tipsat om tävlingen på min Facebook-vägg och följer både @annavittsvart och @rdgswe på Instagram :) (Anna Eiderbrant /@eiderbranna)

    SvaraRadera
  11. 10 års- krossgaranti det är bra!
    Gillar delar på FB. Följer dig på bloggen.Maud Lindberg maude@tyfonmail.se

    SvaraRadera
  12. Hejsan.

    Tack för en trevlig och inspirerande sida!

    Självklart vill jag vara med i utlottningen av dessa stilrena och åtråvärda pastatallrikar :)

    Mitt svar på tävlingsfrågan är: 10 år

    Ha en trevlig fortsättning på helgen :)

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. De lämnar 10 års krossgaranti.
    Mvh
    Amanda, xsavetheworld@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. 10 års krossgaranti.

    SvaraRadera
  15. Jag är gärna med :) Svaret är 10 år. Jag delar tävlingen på fb https://www.facebook.com/maria.mattson.969?ref=tn_tnmn

    Hoppas på tur!

    Mvh Maria
    mirre2@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Helena i Uppsala
    Svar: 10 år
    (Kollar 9 juni om ag varit lyckosam.)

    SvaraRadera
  17. 10 år.
    Maria (marishkasenator@gmail.com)

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Rätt svar:

    10 års krossgaranti.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Kristiina Söderström
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  19. Svaret är 10 år :)
    Jag följer nu rdgswe på Instagram, dig följer jag sen länge (mamabeatrice)!
    Jag tipsar på Facebook i namn Beatrice Åhnström och håller tummarna. Vi har sagt att vi ska vänta med att köpa allt nytt till köket tills vi ska renovera det, men när jag såg dom här tallrikarna kunde jag inte hålla mig, så fina! Dessutom kommer jag köpa till fler för snygga vita tallrikar SKA vi ha nästa gång :)

    KRAM

    SvaraRadera
  20. Vilka fina tallrikar, dem hade jag mer än gärna vunnit! Rosendahl lämnar 10 års garanti på sitt porslin.

    mia.h87@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Camilla: De lämnar 10 års krossgaranti på deras porslin, och jag skulle vilja vinna för att jag behöver lite fin porslin hemma. Så att det blir extra trevligt när det bjuds hem lite folk för en trevlig kväll.

    Epost: Buusig_milla@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Hela tio års krossgaranti - Det var inte illa!

    Elisabeth McCann
    psychedelic6@gmail.com

    SvaraRadera
  23. Rätt svar: 10 år

    mail: lot2@spray.se

    SvaraRadera
  24. Svar: 10 år.

    Jag skulle fylla tallriken med härlig salamipasta med tomatsås! Mmm....

    Kram Julia (julia-v-dif@hotmail.com)

    SvaraRadera
  25. 10 år

    MVH
    CECILIA WEISSBACH
    SKOLV 6
    83047 TRÅNGSVIKEN
    SILLAWEISS@OUTLOOK.COM

    SvaraRadera
  26. TJA 10 år

    HÄLSN JÖRGEN LINDBLAD
    SKOLV 6
    83047 TRÅNGSVIKEN
    JUGGE26151@HOTMAIL.COM

    SvaraRadera
  27. 1) Rosendahl lämnar 10 års krossgaranti på sitt porslin!

    2) Jag har bloggat om tävlingen här: http://ceciliamaria.webblogg.se/2014/may/rosendahl.html

    SvaraRadera
  28. Svaret är 10 år, perfekt för en fumlig person som mig mao.
    Gillar din sida på instagram och rdg:s: Mitt användarnamn är nonninini331
    Tipsar på min FB sida https://www.facebook.com/elisabeth.nilsson.501151
    Hoppas på turen :-)

    SvaraRadera
  29. Du och dina fantastiska tävlingar!! Underbara! Är givetvis med.

    Svar: 10 års krossgaranti

    Delat här:
    http://maltesmammatavlar.blogg.se/2014/may/vinn-underbara-pastatallrikar.html
    Följer båda på instagram (maltesmor)

    Hoppas på tur!!

    SvaraRadera
  30. Klart jag vill va med och tävla :)
    Lite helt porslin skulle inte skada här hemma, för allt gammalt är skadat ;)
    ♥ Svaret är 10 år
    ♥ Följer @annavittsvart på Instagram "Nillwa"
    ♥ Följer @rdgswe på Instagram "Nillwa"
    ♥ Delat offentligt på min fb sida :) https://www.facebook.com/pernilla.wamsjo/posts/10202313058963793

    SvaraRadera
  31. Hej!
    Oj, vilken trevlig vinst! Som alltid i dina tävlingar i och för sig! =)
    Rätt svar: De lämnar 10 års krossgaranti på sitt porslin.
    Det visste jag faktiskt inte, men det är verkligen en trygg garanti minst sagt. <3

    MVH/ Decibel

    SvaraRadera
  32. 10 års krossgaranti! (Önskar att det gällde för allt i hemmet då min tvååring är en aning vild...)

    cillaberg@gmail.com

    SvaraRadera
  33. Jag är gärna med :)

    1. De lämnar 10 års krossgaranti :)
    2. Jag har delat tävlingen här http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2014/may/jag-tavlar-om-vackra-tallrikar.html

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. 10 års krossgaranti!
    :)


    annaholm92@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Jag är gärna med och tävlar.
    1. Svaret är 10 år
    2. Har delat tävlingen på facebook, liselotte andersson
    Mvh Liselotte

    SvaraRadera
  36. Ät gärna med och tävlar :) Svaret på frågan är 10 år.

    Mvh Linda
    Emmiesmamma08@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Jenny Thorsell2014-05-29 14:22

    10 år
    ithorsell@yahoo.se

    SvaraRadera
  38. Ja e gärna med och tävlar och delar tävlingen på min blogg som du finner här http://mammatillhampus.blogspot.se/2014/05/tavlar-hos-vitt-eller-svart.html samt att svaret på frågan e 10 år och nu gäller det att hålla tummar och tår

    SvaraRadera
  39. Hej! Är med :)

    Svar: 10 år.

    Följer er bägge på instagram (matatilda).

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  40. Johanna Mårtensson2014-05-30 12:41

    Svar: 10 år
    Tänk om man fick överraska frugan med detta fina pris i 25 års present från dottern och mig.
    ola_martensson88@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Jag är självklart med och tävlar, och skulle väldigt gärna vilja vinna lite nytt och fint porsin till hemmet. Det mesta här hemma har jag fått ärva eller ta emot ifrån anhöriga som köpt nytt och inte vill ha kvar sitt gamla slitna, så vore fantastiskt med lite nytt och fräscht.

    Rosendahl lämnar 10 års krossgaranti på sitt porslin.

    Delat tävlingen offentligt på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. De har 10 års krossgaranti på sina tallrikar!

    // Charlotte (charlotte061@hotmail.com)

    SvaraRadera
  43. Generösa 10 års krossgaranti :)

    SvaraRadera
  44. Svar: 10 års garanti. Jag tar även en extra lott, jag har länkat till dig till höger i min blogg under "bra tävlingar".

    SvaraRadera
  45. Hej jag vill super gärna vara med i den här tävlingen. myran83@gmail.com

    Svar på frågan är 10år.

    SvaraRadera
  46. Oj - 10 års krossgaranti. Har jag aldrig hört om förut, men det vara häftigt. Tack för att jag fick vara med!

    SvaraRadera
  47. Svar:
    10 år!
    Hade varit jättekul & vinna efts alla mina djuptallrikar gått sönder, och jag har inte hittat några nya än, trött på att äta ur plastbunkar :P
    mvh,
    carrofrisk@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Jag är med!

    Svaret är 10 års krossgaranti på porslin!

    mail: berglundtherese@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Svar: 10 år

    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2014/june/8-juni-vinn-tallrikar.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  50. Rätt svar är 10 års krossgaranti.
    Tipsat om tävlingen på Facebook (https://www.facebook.com/anette.kristoffersson1)
    Följer @rdgswe och @annavittsvart på Instagram (Bolipen)

    Kram Anette

    SvaraRadera
  51. Anna Lundqvist2014-06-05 14:20

    Jag är gärna med och svaret är 10 år

    Följer båda på insta: annalundqvist70

    SvaraRadera
  52. Jolina Berndtsson2014-06-05 21:13

    10 år

    SvaraRadera
  53. 10 år.

    Följer båda på instagram som lillcecilia.

    Kram från Alice

    Aliice_92@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. De har 10 års krossgaranti på deras porslin! :)

    Mikaela M

    SvaraRadera
  55. Tallrikar, Rosendahl

    Tallrikarna har 10 års krossgaranti.

    SvaraRadera
  56. Svaret är år 10 långa år!

    :)

    Hoppas på tur! /Håkan

    SvaraRadera
  57. Tävlar om finfina tallrikarna och rätt svar är 10 år.
    Jag har ej Facebook men följer,gillar och delar på instagram under alias gollobracing.

    Med vänlig hälsning, Helene

    SvaraRadera
  58. ann-katrin j.2014-06-07 11:20

    10 ÅR

    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  59. 10 år!

    Jag håller tummar och tår för att jag vinner!

    Kramen!

    Sara K.

    SvaraRadera
  60. Hej!

    Fina pastatallrikar!

    Svar: 10 år

    Mvh Christa

    SvaraRadera
  61. Hej!

    Rosendahl ger 10 år krossgaranti.

    Med vänlig hälsning,
    Louisa H.

    SvaraRadera
  62. Kristina T.2014-06-07 11:23

    Svar: 10 ÅR.


    Kristina T

    SvaraRadera
  63. Hej!

    Rosendahl ger imponerande tio års krossgaranti på sitt porsling!

    :)

    Mvh Alice

    SvaraRadera
  64. 10 år



    Och jag har delat på FB för en dubbellott



    https://www.facebook.com/sven.soderling?ref=tn_tnmn

    SvaraRadera
  65. Rätt svar på frågan är 10 år! Det vore grymt att vinna dessa, då jag skulle ge dem i födelsedagspresent till min pastatokige bror!

    SvaraRadera
  66. Svar: 10 års krossgaranti.

    Extrachans: Följer @rdgswe - mitt användarnamn: @tommysundqvist1
    Extrachans: Följer @annavittsvart - mitt användarnamn: @tommysundqvist1

    SvaraRadera
  67. Hej!
    Svar.10 år
    Här har jag tipsat och delat: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/472372442866254

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  68. De lämnar 10 års krossgaranti :-)

    Jag har delat på facebook här: https://www.facebook.com/bondmoran.charlotte/posts/480942715372286

    Mvh
    Lotta
    klockaregard@hotmail.se

    SvaraRadera
  69. Jag är gärna med!
    Svar: 10 år
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2014/06/8-juni-vinn-tallrikar-fran-rosendahl.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  70. Svaret är tio år.

    Delat: https://www.facebook.com/kristina.karlssonfdmagnusson/posts/783181228381392

    Gillar på Insta: shetrollan

    Gillar på Insta: shetrollan

    SvaraRadera
  71. Grand Cru har 10 års krossgaranti : )
    fly2me@spray.se

    SvaraRadera
  72. Vilken underbar tävling!
    Jag är gärna med. :)

    Så fina tallrikar. :)

    Svaret på frågan är: 10 års krossgaranti på porslin.

    Har tipsat här: http://frozenvanilla.blogg.se/2014/june/tavlar-om-tallrikar.html

    Följer @rdgswe på Instagram och
    följer dej redan på Instagram som frozenvanilla_

    frozenvanilla@live.se

    Hoppas så på tur.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!