2014-05-02

The Incredible Face Mask - testat!

Jag har fått testa en ansiktsmask från Maybeauty och här följer min utvärdering av The Incredible Face Mask.
Startkitet innehåller en penselapplikator, själva masken som är engångsförpackade och den Fantastiska Hudguiden, en broschyr som jag upplever som väldigt amerikansk. Broschyren innehåller en del om hur man får akne och vad man bör göra för att undvika det tillsammans med en beskrivning av hur man använder ansiktsmasken.

Maskens konsistens är ganska seg och det är inga problem att applicera den i ansiktet. Den medföljande penseln ger både en lyxig och proffsig känsla. Däremot är det inte helt lätt att få bort eventuellt kladd från fingrarna efteråt, det tar en stunds tvättande med vatten. 

Det är första gången jag använder en svartfärgad mask och barnen tycker att jag ser ganska otäck ut. Ett roligt inslag i vardagen! Även jag gillar att den är så mörk, det är väldigt lätt att se om jag har missat något område och inte. 

Masken ska sitta på 30-45 minuter, det står lite olika i bruksanvisningen och på förpackningen, men kontentan är att den ska sitta tills den torkat.

Tyvärr minns jag inget om doften, vilket för en doftkänslig, bör betyda att den inte har något direkt doft. En positiv sak då masken sitter på så pass länge.

När masken väl torkat så är det lätt att dra bort den. Man får dock göra det ganska sakta och får då bort det mesta i ett och samma drag. De eventuella resterna tvättas bort med vatten och lite gnuggande. Ansiktet blir rosigt och det svider i kanske en halvtimme efteråt. Svedan är mild och ger mig en känsla av att masken har jobbat på djupet.

The Incredible Face Mask rengör mina porer väl, är lätt att använda och är praktiskt förpackad. Dock hade jag gärna velat sett en snabbare version av samma mask då jag sällan har tid att vara relativt indisponibel en så lång stund.

Du hittar masken här och med koden: vittellersvart50 får du 50% rabatt i butiken.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!