2014-06-19

Det händer grejer!

Maken jobbar på övervåningen och har börjat sätta reglar till väggen som ska skilja de två rummen åt. Det blir så verkligt när det tidigare tomma utrymmet börjar delas in. Så himla kul!
När de stora barnen flyttar upp så lämnar de det lilla rummet på nedervåningen. Där ska Liten flytta in och alla hennes saker i vardagsrummet försvinner. Det lämnar plats för en ny soffa och naturligtvis fokuserar jag på den. Det roliga liksom!

Soffan ska stå mot en vägg som är två meter lång och har två smala, höga fönster på vardera sida. Det blir därför en tvåsitssoffa och jag är inne på en ljusgrå.

Kivik, till vänster, är nog skönare men den är också dyrare än Karlstad, till höger. Båda från IKEA.
Vi har haft Ikeas Ektorp hur länge som helst och även om den är otroligt skön att sitta i så har jag tröttnat på de fladdriga nederdelen, jag vill ha sträckt tyg och raka kanter.

Längtar tills jag kan göra beställningen och efter det följer en jakt på fåtöljer. Det är lite svårare och kräver mer provsittande än en liten soffa.


Lyxproblem!

- vs -

5 kommentarer:

  1. Kul när det går framåt! Ser ungefär likadant ut som syrran, de bygger övervåningen själv i sitt nya hus och de ska oxå ha barnens rum på övervåningen på samma sätt som ni har :) Är det en smålandsvilla ni har?

    SvaraRadera
  2. Undrar oxå om det är en smålandsvillan? Våran övervåning är likadan nämligen...:/Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, det är Smålandsvillan modell Västervik. :)

      Den ena sidan ska rymma de två rummen på bilden, sedan blir det ett tvrum i mitten och på andra sidan ett mindre badrum, förråd och ett sovrum till.

      //Anna

      Radera
  3. vad kul med förnyelse! soffa vill jag också köpa en ny, men bara för jag vill ha en ljusgrå istället för mörkgrå..

    SvaraRadera
  4. Härligt! Klart man ska fokusera på det roliga ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!