2014-06-09

Måndagslistan - Förra veckan!

Veckans första inlägg består av en förra-veckan-lista som ska få mig att att uppskatta tiden lite bättre. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att det äntligen grönskar i naturen.
Det är så skönt när vårt hem omringas av grönt så vi slipper se de fulare delarna av grannskapet.
Och årets rosépremiär med finaste C & S.

Blev jag irriterad på:

Myggen har kommit.
Jag avskyr mygg.

Undrade jag: 

Hur jag ska lära mig att inte fundera för mycket på sådant som egentligen är utan betydelse.
Grubblerier stjäl värdefull energi.

Lärde jag mig:

Att se fram emot, nästan längta tills jag orkar börja tajta till min slappa kropp.
Om det blir av är en annan sak.

Önskade jag: 

Att kortisoninjektionerna i handlederna tar bort karpaltunnelsyndromet.
Oj, vad jag önskar.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att barnens skolavslutning blir en solig tillställning.
Och att vi hittar en bil som rymmer hela familjen.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

1 kommentar:

  1. Usch ja, mygg..de suger verkligen i dubbel bemärkelse :P Har själv hunnit få ett bett på foten, ingen höjdare. Men jag håller tummarna att en bra bil dyker upp och att du blir bättre med kortisonsprutorna!!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!