2014-06-13

Oanat gröna fingrar?

Den Mårbackapelargon jag köpte för ett år sedan har fått klara sig själv sedan dess. Jag är ingen som vågar klippa ner och fippla utan låter dem växa som de vill. Ibland blir det ganska fult och gängligt så på inrådan från en som kan pelargoner så klippte jag ner min höga planta.

Två av topparna satte jag ner i jord bara för att testa och resten fick sitta kvar i sin gamla jord. Ville se om de överlevde om jag, med mina ickegröna fingrar, hanterade dem.
Hihi, så himla kul! En av topparna blommar i sin pyttelilla kruka och den andra har massor av blad. Originalplantan, bilden, har fått fler blad och verkar trivas.

Nu är frågan om jag vågar plantera de små i en större kruka eller om jag jinxar det då...
- vs -

1 kommentar:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!