2014-07-19

Hejsvejs displays...

Idag tappade jag min nyinköpta Galaxy S4 Zoom så att den fick en spricka rakt över hela displayen. Blir så less. 

Hade den i famnen (tillsammans med en bebis, filt och ett Duplo-tåg) på väg ut. Mobilen gled ur mitt grepp och landade med glaset mot gruset. Det skyddande skalet som sitter på är en flipvariant och det öppnade sig olägligt nog.

Blir så besviken på mig själv. Där försvann minst 1000 spänn från en redan minimal semesterkassa. Visst var det en olyckshändelse men jag hade kunnat vara mindre effektiv och gått två gånger istället. Suck.

Bara att bita ihop, hoppas att den håller tills vi kommer till en reparatör i civilisationen.
De här fina kaffekopparna fick vi av mamma för ett tag sedan, är så glad för dem. De saknar tryck men är troligen från tidigt 70-tal. Servett från Vallila, Designs for Duni.
Annars känner jag mig väldigt duktig på att njuta av min familj. Är så glad och tacksam över att jag har dem. Fyra helt fantastiska ungar som gör mig överlycklig och stolt samtidigt som alla på sina egna vis driver mig mot ett milt vansinne. Lyckan i att vara förälder! 

Solen skiner och livet är gott.

Eftersom att maken har feber och därför varken kan lägga golv eller köra bil så står mycket stilla. Det är rätt skönt att packa långsamt, städa undan och hinna tänka innan vi åker på semester.

En dag i taget. 
- vs -

2 kommentarer:

  1. Näää... fy fasen va surt !!
    Här har jag redan fått lite repor i displayen på min nya telefon efter ett besök på stranden, men det är ju inte lika "illa" så det får jag väl leva med !
    Surt är det alltid oavsett om det är stora eller små skador !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch! Sådant är surt.
    Ibland är det otur och ibland är det slarv. Man tror att man fixar det.

    Grabben bar sin iPhone ovanpå högen med tvätt, jag säger bär inte så. -Äsch! Jag vet vad jag gör.
    Sedan small det.
    Reparation gick på 1400 och jag betonade att nu hade jag lagat hans mobil för sista gången. Nu fick han ta över ansvaret. Kanske blir han mer försiktig då?
    Min Nokia Lumia lånade han och krossade han i byxfickan till shortsen som fastnade i en bildörr. Suck!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!