2014-07-14

Måndagslistan - förra veckan!

Veckans första inlägg består av en förra-veckan-lista som ska få mig att att uppskatta tiden lite bättre. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Otroligt vilken stämningshöjare bra musik är, är inne på den gladare sidan av min tonårsmusik och sjunger glatt med.
Nästan lite pirr-i-magen.

Blev jag irriterad på:

När tänderna går sönder kan man liksom inte sätta på ett plåster och gå vidare.
Det måste liksom involveras fler människor, många pengar och en resa hemifrån.
Frustrerande.

Undrade jag: 

Varför jag för första gången på 21 år glömde årsdagen av min pappas död.

Lärde jag mig:

Att tillsätta saltet i brödet sist.
Läste någonstans att glutentrådarna blir bättre om man arbetar degen utan salt och tillsätter det sist. Efter att ha testat vid två bak är jag övertygad.

Önskade jag: 

Att Liten växer ifrån sin åksjuka, nu.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att den sköna känslan av nyförälskelse håller sig kvar.
Det är något med värmen...
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

2 kommentarer:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!