2014-07-15

Mjuk och len som grädde...

Den tunna jerseyfilten från Beach
House Company används ofta när
det är såhär varmt.
Helikopterpojken har stulit mitt hjärta. 

Eller åtminstone en fjärdedel, han och hans syskon har naturligtvis lika stora delar.

Men den här bebiskillen är verkligen som grädde på moset. Jag som är så förtjust i både grädde och mos. 

Han är fortfarande lika len som grädde, som luft.

Trots att vi har vårt eget väder här i fjällen så har även vi haft det riktigt varmt den sista tiden. Sådär kvavt och helt utan fläkt vilket är jobbigt för de små.

Jag har letat upp de svalaste platserna när han ska sova och om ingen annan har ropat efter mig så har jag passat på att lägga mig bredvid honom. 

Andas in hans ljuvliga bebisdoft, som snart är borta, det går så fort. Det har snart gått sju månader sedan han kom.

Allt det här snacket om grädde. Nu vill jag ha tårta.
- vs -

4 kommentarer:



  1. Googlade just en massa tårtor. Ha!

    SvaraRadera
  2. Supersöt! Är själv lite sugen på en trea, lillan är ju så stor nu..(10 månader)! Jag är redo..men sambon ser skräckslagen ut när jag säger det :p

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!