2014-07-03

Resource Aktiva Katrinplommonjuice - testat!

När man, som jag, inte riktigt kommit över tröskeln att prata vitt och brett om det mest naturliga som finns så kan man kalla sig något pryd. Det naturliga kommer helt enkelt inte naturligt för mig.

Trots att vi har haft barn i snart tolv år så har vi sluppit problemet med förstoppade barn. Anledningen till att jag skriver om det nu är för att vi fått vara med om ett barn med riktigt ont i magen och eftersom det löste sig så smidigt ville jag nämna det.
När man är pryd så använder man sig av omskrivningar och den här bilden, ur boken Den fina prinsessan, illustrerar hur prinsessan, trots att hon är proppmätt sväljer ett plommon. Vad som händer därefter involverar en raket och en brun sörja.
Resource® aktiva drickfärdig katrinplommonjuice.
Katrinplommon ger naturlig effekt om du är trög i magen. En förpackning Resoure Aktiva motsvarar ungefär 15 katrinplommon. Resoure Aktiva innehåller 100% fruktråvara av katrinplommon - torkat sviskon som är en sorts plommon som länge uppskattats för sin smak och milt laxerande verkan.
Liten var lite annorlunda redan på kvällen och det märktes att hon var som vanligt. Dagen efter var hon ledsen och verkade ha ont i magen även om hon inte kunde kommunicera det till oss. Hon sa mest taninte (kan inte), snyftade och la sig på golvet. Jag försökte få henne att äta lite yoghurt och annat milt men hon hade ingen aptit. Till slut blev det uppenbart att hon var väldigt hård i magen och att det gjorde ont. Tanintebajsa. Det var jobbigt att se och att inte kunna få henne att förstå vad det onda berodde på.

Eftersom hon helt saknade aptit visste jag inte hur jag skulle få henne att äta messmör, blåbär eller annat som kunde hjälpa magen på traven. Kom på att vi hade en förpackning katrinplommonjuice i skåpet. Praktiskt förpackad i tetra med sugrör och påminde därför om en festis. Hon drack ungefär halva och jag vet inte om det var juicen eller om det bara var dags men hon lyckades efter en stund bli av med det jobbiga. Hurra!

Dock utan raketer och Fina prinsessberg men ett gott resultat ändå.


I fortsättningen ska jag se till att vi alltid har en förpackning Resource Aktiva hemma om någon i familjen har oturen att råka ut för det här igen. 

- vs -

1 kommentar:

  1. Stackars liten :( Inte roligt när sånt här drabbar de små :( Lillan har varit hård i magen i en vecka nu ungefär och jag matar henne med katrinplommonpuré för fulla muggar. Häromdagen började hon tokgråta för det gjorde så ont att bajsa, hjärtat brast hos mamman... :

    Tack för tips om Resource Aktiva, ska nog inhandla det!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!