2014-08-29

Inventering, datahaveri och operation!

Imorse var det nollgradigt här. Augusti är inte över men det känns som att vintern flåsar oss i nacken. Hösten är min favoritårstid så jag hoppas att vädergudarna (även kända som SMHI) inte hoppar över den i år. Det sägs att det ska bli mer extremväder i framtiden och det har ju den här sommaren bekräftat. Undrar med skräckblandad förtjusning hur kall vintern kommer bli.

Vi har varit duktiga och redan genomfört årets inventering av barnens vinterkläder. Det går som sagt åt en hel del olika kombinationer till vanlig utelek, skidåkning, isfiske, skoterturer och andra vinteraktiviteter våra fjällbarn tar sig för.

En del var urvuxet men det var ändå inte överdrivet mycket som måste kompletteras. Förutsägbar som jag är så är det Isbjörn som gäller för kidsen, även den här vintern.
Vi fick en kylväska från Ella's Kitchen förut och den la Liten baslag på. Det visade sig att det är perfekt storlek för PIXI-böcker och hennes pekböcker, hon har den vid sängen för kvällsläsning. Dessutom är den ju lila och recyclad.
Förutom nästan-minusgraderna så fick vi en annan överraskning häromdagen. Makens datorn har gått sönder. Mindre kul. Som tur är så har han lyckats rädda hårddisken och det verkar som att alla bilder och andra viktiga filer är oskadda. En påminnelse om att det är viktigt att säkerhetskopiera lite då och då. Eller nu.

Mina fingrar och handleder gör mer ont än vanligt och jag undrar om det beror på att operationen är inbokad. Att jag slappnar av lite mer, fokus ligger inte längre på att hålla undan det onda och låtsas som ingenting. Bara några dagar kvar nu. Herregud vad jag hoppas att det blir bra.

Tills dess kör vi fredag (redan?!) och myser helhjärtat med film, godsaker och höstvindar. Hoppas du får en skön helg!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni kunde rädda hårddisken :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha koll på vad som behöver köpas nytt i klädväg till barnen :)

    SvaraRadera
  3. Åh, gött ni klarade bilderna! Det mesta i datorn kan man klara sig utan, just förutom bilder. Förlorade en gång bilder när datorn kraschade, höll på att gråta ihjäl mig!

    Inte roligt att höra att du har mer ont, förhoppningsvis är det snart över, toppen!

    Stövlarna har kommit, såå fina! Stort tack för vinsten!! <3

    SvaraRadera
  4. Vi har bara kommit till höst-inventeringen än. Vintern klarar jag inte ens av att tänka på än, men jag förstår att ni kanske måste det redan nu.

    Hoppas du haft en fin helg! Kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!