2014-08-13

Låg och ingen aptit...

Efter att ha kommit hem från några veckors semester var det dags för en svacka. Inget konstigt med det, så brukar det se ut. Mycket aktivitet med mycket energi ger mig vanligtvis dippar. Som nu.

I några dagar har jag endast velat äta glass, se på film, läsa bok eller, allra helst, sova. Lite svårt med en stor familj och mycket att göra.

Orkar inte, vill inte fixa. Ångest över allt jag inte gör, hur det ser ut här hemma. Med all potential. 

Nu har en ganska ovanlig känsla dessutom dykt upp. En känsla av att inte vilja äta.

Ovant för en tröstätare av rang.

Inget lockar mig. Jag vill inte äta. Med inget menar jag verkligen inget.

Inte ens om jag skulle gå hemleverans av valda favoriter från ter Indier på Söder i Stockholm
eller en nybakad bananbakelse från Siljans konditori i Leksand
eller den där übergoda pizzan jag åt i Bari, Italien.

Inte ens om jag fick det som är fysiskt omöjligit att få till, som 
pappas goda köttfärssås eller mormors köttbullar, tjälknöl och gräddsås. Det går ju inte eftersom ingen av dem lever längre. Men jag vill ändå inget ha. 

Bara tanken på att äta ger mig avsmak och ett lätt illamående. Vill inte och som tur är har vi inga som helst rutiner nu när det är sommarlov så det märks inte att jag inte äter. Alla äter i omgångar, sällan sitter vi vid bordet tillsammans så jag kommer undan. 

Hittills har jag ätit mackor och glass men nu vill jag inte ha mer. Det går snart över. När den här låga känslan stigit och jag är tillbaks till normalt igen. Snart så.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Låter inte alls bra :(. Förstår att du känner dig trött när du inte äter heller. Hoppas att det vänder snart för dig och passa på och ät något riktigt gott när du blir sugen!

    SvaraRadera
  2. Men vännen <3 Skickar en stort KRAM. Semester och hela familjen hemma, dygnet runt gör en sliten. Med lite rutiner och storbarnen på skolan hoppas jag att du får lite lugn <3

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!