2014-08-16

Lördag och blommor!

Hösten är här och de få blommor som växer här har blommat ut. Passade på att plocka lite gräs som gärna får torka och flytta runt i olika vaser hos oss under resten av året. Det är en sak som är trist med att bo i glesbygden, det finns nästan aldrig tillgång till färska snittblommor.

Egentligen ska det inte stå något på sybordet, det är så fint i sin ensamhet, men jag ville testa.
Blommorna till höger, Stor Tagetes, är resultatet av den frösådd jag gjorde i våras. Är så stolt över att det fungerade, de blommar så fint! Nu hoppas jag att det går lika bra nästa år.

Det har även kommit en hel massa tomater men de är ännu gröna och frågan är om de kommer hinna mogna alls. Det är så kallt här nu så vi får se. Annars fick jag som tips att sylta dem.

När jag kollade Instagram idag så reagerade jag på att folk var dagvilla. Inte bara en utan flera skrev om lördag och lördagsgodis. 

Men hallå det är söndag idag. 

Sen tänkte jag att, eftersom det var så många, att mitt flöde inte uppdaterats och det var gårdagens inlägg som kom upp.

Det tog ett bra tag innan jag ens funderade på om det var jag som hade dålig koll. Joråsatt, det går inte att kalla mig snabbtänkt. Det verkar som att jag är så otroligt säker på att jag alltid har rätt att jag inte ens funderar på motsatsen. Självgod, månne?

Eftersom det visade sig att alla andra hade rätt och jag fel fick jag en extra dag och det firas med en sista myskväll före skolstarten.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Fint!
    Och lite skön känsla om man tror det är söndag och så är det bara lördag ;)

    SvaraRadera
  2. Annars kan du lägga tomaterna i ett fat vid fönstret, det funkade för oss förra året :)

    Så härligt att få en extra dag, bara sådär ;) Själv önskar jag att den här dagen går väldigt fort, av olika anledningar ;)

    SvaraRadera
  3. Jätte fint! Och ett sånt syskrin vill jag med ha. Min granne ska tydligen ha en loppis någon gång (hon satt upp tältet för det i maj, drog dit en massa saker, sen har hon aldrig öppnat?!) och jag har som paxat det. Får se om hon öppnar detta år eller inte ;)
    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!