2014-08-26

Operation inbokad...

För några veckor sedan ledsnade jag ur (igen) på att mina händer bara blir sämre så jag ringde min läkare och bad honom remittera mig till ortopeden för operation.
Idag kom kallelsen och redan nästa vecka är det dags. Det är med allra största förhoppning jag ser fram emot operationen. För den ska fungera, så är det bara. Inget mer karpaltunnelsyndrom för mig.

Lite fundersam över vilken hand som ska opereras eller om det är planerat för båda samtidigt. Har ju tänkt att det är bäst att ta en hand i taget, om jag vill vara det minsta självgående.

Återstår att se hur det kommer vara den första tiden efteråt, hur snabb återhämtning det blir. Det sägs att det tar sex veckor att läka och under den tiden ska handlederna vara i vila. Jag hoppas ju att det inte tar så lång tid, det vore en utmaning. 

Känns sådär om jag, förutom att knappt kunna hjälpa till med barnen, måste be maken borsta mina tänder de första dagarna. 
- vs -

5 kommentarer:

  1. Härligt att det händer nåt! Och klart du ska bli bra sen :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att få det gjort nu, bara det inte är båda händerna. Det kan ju bli lite jobbigt ;)

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen det går undan. Båda mina föräldrar och en lillebror har genomgått op med bra resultat och relativt snabb återhämtning. Men ta INTE båda samtidigt.

    SvaraRadera
  4. Å, vad spännande! Hoppas verkligen det går bra och att läkningen går undan... Och vad skönt att äntligen bli bra igen!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!