2014-08-17

Se på andra bullar!

Min favorit i bakväg är klassiska svenska kanelbullar och jag vet precis hur jag vill ha dem. Alltid samma eftersom de blir superdupergoda varje gång.

Barnen lät mig veta att de föredrar vaniljbullar så efter det har jag gjort halva satsen med vaniljsocker och halva med kanel. 

Det visade sig alltså att även jag vågar förändring. Ibland.

Hör och häpna, häromdagen testade jag två nya smaker på samma bulle. Två!
Den ena med Rabarber- och jordgubbssylt och de bullarna skruvade jag (eller vad det kallas) och även det var en premiär. Inte så snyggt skruvade men spela roll. De blev goda men den tredje varianten var ännu godare.
Det är väl något amerikanskt över dem. Blandade smör, kanel och farinsocker istället för vanligt vitt socker. Jag bytte även ut pärlsockret mot rörsocker men i övrigt är det samma recept som vanliga vetebullar. Degiga i mitten och luftiga ytterst - precis som de ska vara.

Jag föredrar att äta mina bullar kalla, precis när de knappt hunnit tina ur frysen. Bullar ska alltid frysas in direkt när de svalnat för att behålla sin nybakade smak och konsistens.

Sådärja, då har jag ordnat matlådor till mig själv i några dagar framöver. 

As if.
- vs -

4 kommentarer:

  1. SÅ gott med bullar, men jag föredrar mina alldeles nybakade och varma :)

    Ja, fast undrar om någon av tomaterna hade blivit lite röd. Men vi tog bort alla tomaterna och la dom tillsammans på en tallrik i fönstret :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men åh va gott ! nybakta bullar är verkligen bland det godaste som finns !

    haha... jadu, gårdagen var galen ! när till och med mannen säger att jag ska ladda upp en film på honom på instagram ( han vill ju vanligtvis inte ens vara med på bild ) - då har det druckits både en och annan öl... ;)

    idag är jag inte lika pigg, och jag har gladeligen anmält mig som frivillig till att köra hem fran kräftskivan nästa helg... I say no more ! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men alltså BULLAR i alla dess former! Aldrig fel:))

    SvaraRadera
  4. älskar bullar. men kan inte baka dem, för jag äter en efter en, haha!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!