2014-08-12

Tillbaks från semestern!

Det har varit några intensiva veckor med semester och jag skulle gärna ha lite semester efter semestern.

Så blir det inte för vår del. Barnens rum ska färdigställas, helst i förrgår, men absolut före skolstart. Vi har två veckor på oss men barnen står redan inflyttningsredo. Såklart.

Stor hade eget rum i knappt fem års tid innan Mellan kom. Hon var ju bara en liten plutt och uppskattade inte rummet såsom hon kommer göra nu. Inreda med skönhetsprylar, ha en välplanerad garderob och myshörna de luxe.

Mellan har aldrig haft eget rum så det blir första gången för honom. Han kommer kunna sprida ut sina Legobyggen utan att behöva ta undan dem direkt efteråt. Han får sätta upp sina kitschiga gardiner och allt pynt jag helst gömmer undan.

Det kommer bli så skönt för hela familjen. Främst att barnen får ett eget utrymme där de får rumstera bäst de vill. De kommer inte längre ha sina kläder i vårt sovrum och jag slipper därmed irritera mig på att konstant stänga garderobsdörrarna. Varför kan inte barn stänga dörrar? De behöver inte längre dela utrymme med varann, Stor slipper bli arg på Mellans leksaker och den röra han lämnar kring sig och Mellan slipper bli arg på Stors parfymmoln som hon emellanåt sprider i rummet. Sällan, men ändå.

Jag unnar dem verkligen sina rum och ser fram emot att följa deras mycket olika inredningsstilar.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Härligt att det går framåt för er! Här hemma har ungarna sina rum uppe, vi har vårt sovrum nere. Det betyder att dom (nästan) kan röja som dom vill. Även om jag oftast blir lite smått irriterad när man får ploga sig in dit när man ska natta dom ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka från semestern :)

    På tal om att din barn inte stänger dörrarna. Du kan få låna Jennifer ett tag om du vill, stänga dörrar är hon väldigt bra på ;)

    SvaraRadera
  3. Skrev ett långt inlägg och sedan strulade (pip reumatiker/fibroskit) fingrarna så inlägget försvann.

    Kort sagt: Välkommen tillbaka! Du har varit saknad även om jag haft koll på IG. ;-)

    SvaraRadera
  4. välkommen tillbaka!

    vad roligt med att göra om rum. längtar tills jag flyttar och jag får inreda charlies rum på nytt, hehe.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!