2014-09-01

Besviken och ledsen...

Fick ett samtal från sjukhuset idag. Operationen imorgon är inställd. Fick ett nytt datum om knappt tre veckor.

Blir ledsen, besviken och trött. Det blev krångligt och jobbigt nu.

Maken var ledig för att ta hand om småttingarna ett par veckor. Hans jobb tillåter inte längre ledigheter framöver, förbannat osmidigt. Förbannat.

Barnvakt till Liten var engagerad. Mamma var engagerad och skulle komma upp och hjälpa till med barnen ett tag. Mammas man var engagerad med planering av sitt jobb för att det skulle sammanfalla med mammas resa till oss. 

Hemmet var någorlunda preppat för att klara sig med en vuxen några dagar. Jag var mentalt förberedd och laddad inför operation. De stora barnen var införstådda med en något annorlunda vardag. Inte minst, så hade jag sett fram emot att påbörja en läkning och bli av med smärtan. Ju.

Jag har förståelse för att även läkare blir sjuka men hade önskat att beredskapen för vikarier var större.

Jaja, nya tag. Bita ihop ett par veckor till och hoppas att maken och/eller mamma har samma möjlighet att ta barnen längre fram. Annars finns det ingen chans till en vettig läkning och operationen måste vänta.
- vs -

5 kommentarer:

  1. Men åh!
    dumma!
    nej, läkare får inte bli sjuka och operationer får inte ställas in!
    Lider med dig!
    men du? Du har fött barn utan smärtlindring i en helikopter - du klarar allt!
    Hoppas det löser sig med allting...på bästa sätt.
    Stoooooor kram ♥

    SvaraRadera
  2. Jag halkade in på din blogg när jag googlade karpaltunnelsyndrom.
    Jag skall opereras senare idag, för karpaltunnelsyndrom, men i Stockholm.
    Hoppas verkligen att den inte ställs in, så less på att ha ont.
    Vi befinner oss ganska lika i livet, 4 barn, 40 om ett och ett halv år...
    Det slog mig hur lika vi är :)
    Lycka till med ny tid för operation!

    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Oh no, så tråkigt! Förstår din frustration, är ju inte bara att du ska opereras, det är så mycket runtomkring som ska ordnas med! Hoppas alla bitar faller på plats till nästa operationstid!!

    SvaraRadera
  4. Nä! Så dumt! Varför? Jag skulle ha stortjutit om jag var du.

    Hoppas att alla kan få ledigt nästa tid istället <3
    KRAM

    Ps. Jag behöver nog också lång tid att förbereda mig, fuskade direkt igår. Karaktär vad är det?

    SvaraRadera
  5. Nej... men åh så besviken och arg jag skulle vara om jag var du nu. Hoppas verkligen att det ordnar sig med allt runt om kring, nästa tid du fått.

    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!