2014-09-11

DIY, sjuk och det byggs!

Slow motion de luxe, det händer inte så mycket som det var tänkt.

Maken och Mellan har varit förkylda hela veckan och igår tog jag över smittan från Mellan. Tack, tack.
Som förälder vill man gärna ge sina barn allt. När min dotter ville ha B&J-burkar till sina pennor så ville jag naturligtvis ställa upp, trots att det var väldigt slitsamt.
Jag köpte glassen, åt upp den, sköljde ur burkarna och lät dem torka.
Shit, vilken bra mamma jag är!
Den nya soffan har ännu inte lämnat sitt emballage, däremot har barnens rum fått gardinstänger, rullgardiner och annat fix. Allrummet på övervåningen börjar ta form och idag ska väggarna gipsas. Det sista stegen före ytskiktsarbetet - spackel, slipning, målning, golvlägg och taksättning. Efter det kommer det roliga - inredning, uppkoppling och myshörnefixande.

Idag fyller SnyggBea 30 år, tårta och fanfar, kika in till henne och gratta!

Då kör vi torsdag!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Du är verkligen en toppenmamma!! (undrar nu varför mina ungar inte önskar sig såna saker ...)
    Här hemma ligger fortfarande några gardinstänger och väntar. Vissa saker är svårare att fixa än andra ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bästa mamman, det är du det :)

    Åh, men TACK snälla snälla du! ♥

    SvaraRadera
  3. Stackare ! krya på dig !! <3

    När det gäller Viggos ögon hade vi egentligen inte märkt något alls !
    Men vi var på 4 års kontroll strax innan sommaren och då indikerade det på att han var översynt på ett öga, så vi fick en ny tid efter semestern och den visade samma sak. Så vi fick en remiss till ögonmottagningen på sjukhuset igår och där konstaterades att han är kraftigt översynt på ett öga och därför behöver glasögon på heltid.

    Så nu har han vart nere på stan och själv valt ut ett par riktigt "coola brillor" ! ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!