2014-09-03

Höst!

Hösten är här på riktigt och jag gillar det. Det blåser svalt, träden byter färg och mörkret lägger sig lite tidigare på kvällen. 
Den här årstiden är vi är många går all in med förändringar hemma. Så även jag, eller jag skulle vilja mer än jag har möjlighet just nu. 

Det bästa är att att vi har beställt en soffa till vardagsrummet. Den vi har nu är inte bara nedsutten och sliten utan även trasig och då gav jag mig själv tillåtelse att välja en ny. Den, och möbler till barnens rum, kommer på måndag och jag ser så fram emot det. Då kommer även gardinstänger och rullgardiner så jag kan pyssla mer i deras rum.

<-- Förra årets provisoriska lösning för barnens mössor och vantar är kvar. Inser och accepterar att det inte kommer bli något fixande av hallen inför den här vintersäsongen som jag hoppats. 

Däremot så har maken påbörjat det som ska bli ett slags allrum på övervåningen. Efter det så skärmar vi av den del som ska bli ett till badrum och gästrum och fokuserar på annat som behöver fixas med. Det blir tyvärr mindre tid för snickeri när vintern kommer men så är det.

Jag trivs hemma, i vårt hus.

Välkommen höst!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Jag älskar att hösten är här och håller även jag på med att förändra hemma.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också hösten! Men kvällarna har blivit längre. Plötsligt följer man både idol, big brother och paradise hotel ... haha!

    Och jag brukar lägga fram teckningarna till sambon. Han lär sig aldrig. Och då är det han som blir "dum" ;)

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Ja, hösten är verkligen så mysig! :)

    Dom byxorna jag hade igår är baggy jeans från Vero Moda tror jag? Jag köpte dom av en kompis som inte kunde ha dom :)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också hösten!
    Spännande med lite förnyelse i hemmet.

    Vsd tråkigt attoperationen blev inställd förresten:(
    Hoppas att allt kommer passa lite bra sen när det blir dags igen.

    Kram Kristin
    Http://onlyfemale.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!