2014-09-15

My Trasiga Phone...

I somras tappade jag min Galaxy S4 Zoom i gruset utanför huset och fick en spricka rakt över displayen. Tack, tack. Nu visade det sig att den ändå gick att använda och jag har varit extra försiktig hela sommaren. Allt för att skjuta upp displaybytet och den oönskade utgiften.

Förra veckan råkade maken dra ner den i golvet och då fick den en ny spricka, modell kross i ena hörnet. Lätt panik. Pyttesmå glasbitar har ramlat ut och den känns så skör. Mycket tröttsamt och nu kan jag inte vänta längre med att få den reparerad.

Rekommenderades av Cyberphoto, där jag köpte mobilen, att använda mig av MyTrendyPhone och kontaktade dem. Normal reparationstid är 1-2 dagar och det låter absolut överkomligt. De hade inte reservdelen i lager och det skulle ta 5-7 dagar att få in så jag har avvaktat med att skicka in min mobil. Känns ju onödigt att låta den ligga där i över en vecka.

Totalkostnaden för ett nytt glas blir ca 1500 kr. Tråkigaste utgiften i år. Förutom p-boten vi fick i Sthlm kanske.

Kollade med dem häromdagen och nu har de fått in displayen så jag beställde den. Postar mobilen på måndag och best case scenario: 

Måndag - lämnas in till posten, på väg.
Tisdag - mobilen framme, de börjar laga.
Onsdag - lagning färdig, de postar.
Torsdag - mobil hemma igen.

Under veckan utan min mobil lånar jag Stors gamla Iphone. Ser inte fram emot det, kan inte Appleprodukter alls och orkar inte lära mig heller. Får använda den som man gjorde förr, som en telefon. Med SMS-funktion.

Det blir nog bra att inte ha min mail i mobilen, att inte vara konstant uppkopplad som jag är nu. Det sammanfaller ganska bra med handoperationen när jag ändå kommer vara något handikappad. (Hand-ikappad, pun intended).

En sista fråga, My Trendy Phone, vinner de pris för det mest seriösa företagsnamn någonsin?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får tillbaka mobilen fort, tråkigt bara att betala så pass mycket för en ny display...

    SvaraRadera
  2. Det är därför man alltid ska ha ett skal till Galaxy S5 ;)

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!

    Jag hade skal men det hjälpte inte...

    Mvh Anna

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!