2014-09-18

Operation: Operation!

Då var det gjort, höger hand opererad för karpaltunnelsyndrom.

Själva operationen tog tio minuter och gjordes under lokalbedövning. Snabbt, smidigt och proffsigt. 

Jag fick gips och jag tror att det var ett bra val. Stygn, bandage och gips ska sitta 10-14 dagar. Jag tänker nio dagar, då kan jag åka till vårdcentralen nästa fredag. Förutsatt att det läker som det ska.

Bedövningen släppte igår kväll och visst känns det att de varit där och skurit, sytt och mixtrat men så farligt är det inte. Inte än iallafall. När jag rör fingrarna så sticker det till kring såret och känns obehagligt. 

Besöket hos läkaren gick precis så som jag hoppats, jag fick svar på alla mina frågor, klara instruktioner och övningar på papper. Det känns riktigt bra!

Tänkte skriva ett mer detaljerat inlägg kring operationen senare eftersom jag själv hade svårt att hitta utförlig information när jag agerade Googledoktor. Kan kanske hjälpa andra.

Dåså, högläge på handen, vila, chokladask på magen och så ska jag betrakta min man när han leker med och tar hand om kidsen. 

Jag kan ju inte lyfta ett finger (pun intended), är nyopererad och så kan jag passa på att vila vänster hand och mota bort förkylningen samtidigt. Tror jag gillar det här...
- vs -

5 kommentarer:

  1. Tänkte på dig igår! <3

    Skönt att det gick bra. Kanske jag behöver en operation med? Att ligga still med en chokladask på magen är precis vad jag skulle behöva just nu ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter onekligen inte dumt med en chokladask och att karln tar hand om barnen! Kurera dig nu och låt läkningen ta den tid som behövs, alltför många slutar vila alltför tidigt efter en operation.

    SvaraRadera
  3. Tänkte på dej! Men det låter som att det gått bra i alla fall, skönt att höra! Hehe och jag tycker att det låter som att du har en bra återhämtningsplan ;)

    SvaraRadera
  4. Va skönt att du fått det gjort, hoppas verkligen det läker fort å allt kan börja fungera enklare igen!!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!