2014-09-09

Sockerfritt?

Jag är periodare.
- Hej periodare.

Jag går överstyr när det gäller godsaker och jag har precis kommit ur en period. Tror jag. Det blir så när jag tröttnar på att känna mig konstant proppmätt. Dagarna fylls av ätande, jag vill bara äta. Vad som helst egentligen men allra helst glass och choklad.

Igår åt jag inget sött. Nu hoppas jag att jag låter bli ett tag igen, så att jag får tillbaks en normal hungerkänsla och äter vid behov.
Rörsocker är väl socker?!
Eller så kör jag sockerfritt på samma sätt som den här burken med jordnötssmör. Utan socker - fast med socker.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Detta socker. Jag är en riktig sockerknarkare, får abstinens när jag försöker låta bli :(

    SvaraRadera
  2. Socker, socker, socker överallt ... jag är som en knarkare. Jag kräver socker. Eller min kropp gör det. För jag hatar det. Måste avgiftas snart ....
    Kramkram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!