2014-09-03

Vision Haircare Brown Dry Shampoo - testat!

När jag var liten fanns det en grön sprayflaska med vit text som sa TORRSHAMPO i vårt badrumsskåp. En typisk sådan där sak som följt med i en hel massa flyttar och ingen tänkt på att den kunde kastas eller ges bort till bättre behövande.

Nyfiken som jag var så bestämde jag mig för att testa denna smarta produkt som gjorde att jag slapp tvätta håret. Det stod att man skulle spreja håret och kamma det efteråt. Sagt och gjort. 

Mitt bruna hår blev vitpudrat. Som om jag haft en mjällexplosion.

Lärde mig två saker: ta inte utan att fråga mamma först och att torrschampo inte var något för mig.

Med detta i åtanke blev jag förvånad när torrschampon i olika märken började dyka upp på marknaden för några år sedan. Som tur är så går utvecklingen framåt och kvarlevan från, vad jag antar, sent 70-tal inte går att likna med dagens produkter.

Jag har testat Brown Dry Shampoo från svenska Vision Haircare.
Torrschampo från Vision finns i två varianter, en med brunt pigment och en utan färg, Spray and Clean Shampoo

Jag har nyligen slutat färga håret svart vilket gett mig en osmickrande ljus utväxt. I det här läget passar det extra bra att använda det bruna torrschampot. Det minskar skillnaden mellan det ljusa och mörka och man luras lite. Det gillar jag.

Schampot doftar fräscht och rent och får mig att tänka frisersalong. Det kommer i en stilren sprayflaska som gör sig fint i badrumsskåpet.

Det är enkelt att spreja och resultatet syns direkt. Ett otvättat hår som hunnit bli fett ser rent ut och man köper sig lite tid. En dag känns som lagom tid att skjuta upp en behövlig hårtvätt.

I somras hade jag den med när vi bodde i husvagn och då kom den verkligen till pass, en snabb vattenfri uppfräschning som kan göras vart och när som helst.

Som småbarnsförälder är det, i mitt fall, hårtvätt som hamnar efter. Vanligtvis tvättar jag håret två gånger i veckan och gör gärna en behandling eller inpackning på samma gång så det tar en stund. De gånger då det bara hinns med att duscha och håret får vänta för länge är torrschampo en riktigt smidig lösning. 

Som stylingprodukt motsvarar den puder som ger både volym och en matt yta.

Brown Dry Shampoo rekommenderas som en enkel uppfräschning och ett bra sätt att skjuta upp en vanlig hårtvätt. 
- vs -

3 kommentarer:

  1. I love torrschampo! Utan det skulle inte vardagen fungera. Typ. För samma problem här, förhoppningsvis hinner man med dom där två hårtvättarna i veckan.

    Jag köper från apoteket, fungerar kanon det med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har testat två olika torrschampon och är inte särskilt nöjd med någon sv dom, tyckte det syntes och kändes frl, fick en gång dedär vitpudriga resultatet, kanske saknar jag rätt taktik eller så har jag testat två dåliga märken:) Men intressant att det finns med pigment, värt att prova, var säljs den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klicka på bilden så kommer du till en butik. :)

      Kanske sprejat i för mkt? Jag tänker ju att man köper en dag, inte mer. Den bruna garanterar ju att man slipper den vitpudrade känslan.

      Testa, vore kul att se om du tycker om den. :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!