2014-10-11

Arbetslördag, för en del...

Fönstertvättardottern ska faktiskt jobba idag. Städning blev det, torka golvet i en liten företagslokal och hon är jätteglad för det. 65 kr/timmen får hon och det tycker jag låter rimligt. Imorgon ska hon tvätta bilen och vi tänkte betala samma timpenning. 

Vi bestämde att hon skulle få 100 kr/timmen för det hon gjorde förra helgen så hon blev 200 kr rikare. Det är en bra förtjänst och eftersom hon hjälper till otroligt mycket i normala fall så är hon värd lite extra cash ibland. Det känns sunt att ge henne det när hon gjort något vi kan peka på. Jag har varit lite rädd för att barnen inte ska se värdet i pengar men jag tror att de förstår att de inte växer på träd.


Nu vill lillebror också tjäna pengar och till en sjuåring känns guldpengar lagom. Får se vad vi kan hitta på för honom att göra. Han föredrar ju att göra fint på alla sätt och vis, pynta liksom. Festfixaren...

Igår lade jag upp den här tävlingen tillsammans med EcoTools, du hittar den på Instagram, klicka på bilden för att komma dit eller leta upp @annavittsvart.
Själv väljer jag att ligga i soffan så mycket jag kan, är så trött, så trött. Maken jobbar några timmar idag och kommer återgå till heltid på måndag så jag utnyttjar tiden fram tills dess. 

Handen mår mycket bättre men det är fortfarande en del saker med barnen som är svåra att klara själv, som blöjbyten. Det går såklart men handleden säger ifrån och jag tycker att det är obehagligt. Det viktiga är ock att jag inte ska böja handen varken framåt eller bakåt än så det är bara att låta bli.


Ha en fin lördag people, och passa på att säkerhetskopiera era bilder.

- vs -

3 kommentarer:

  1. Klart jag är med i utlottningen ;)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att tjäna lite pengar så, duktigt av henne :).

    Hur länge kan det sitta i med att få ont efter op?

    SvaraRadera
  3. Perfekt ju ! Jag började sälja julkort till grannarna i kvarteret när jag var 7,
    och där drog jag in min första egna lön. En ganska rejäl sådan dessutom och jag var svin nöjd :)
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!