2014-10-04

Avundsjuka, event och rensning!

För några dagar sedan skrev Miss Joi (en av mina favoritbloggare) om hur trista många bloggar blivit och jag har själv gått i samma tankar. Det rapporteras från event på event på event och det personliga inslagen blir allt färre. 

Tidigare var jag avundsjuk på alla spännande event, pressvisningar och mässor andra (storstadsbaserade) bloggare besökte. Jag ville också äta spännande snittar, dricka mousserande en vanlig onsdag och prova nya produkter. Det verkade så lyxigt. 

När man sedan ser samma, likadana bilder i mängder av bloggar och på Instagram ledsnar man till slut. Hur kul är det att läsa? Var är den personliga vinkeln? Det blir många sammanträden för klubben för inbördes beundran.

Jag har rensat ut och mina favoriter har blivit mångt färre. 

Jag gillar det. Nu är jag inte lika stressad över att hinna läsa och kommentera, gilla och hålla mig uppdaterad. Jag har valt ut de bloggar som känns genuina, personliga och intressanta. Människor jag tycker om och kan relatera till. Respektera.

Min blogg är inte stor men den är min. Jag står för varje ord och värderar mina samarbeten och läsare högt. 

Jag är inte det minsta avundsjuk längre. Jag kan göra mina egna snittar, köpa min egen skumpa och smörja in händerna på egen hand (pun intended). 

Och mina vackra läsare, tänk er nu att jag bjuder er på superfräscha minibaguetter och välkyld skumpa varje dag. För det kan man. På internet.
- vs -

8 kommentarer:

  1. Åh håller faktiskt med.. Det är roligt att läsa om event ibland, men verkar som vissa bara skriver om det ich inget personligt.. Jag gillar vardagliga bloggar och läsa om någons vardag utan snittar ;)

    SvaraRadera
  2. Vad jag håller med! Jag har nästan helst slutat med att läsa bloggar, det blir bara ett nån gång i veckan nu, ibland ännu mer sällan. Många bloggar känns så jäkla "köpta" om man säger så. Bara reklam och event! Men jag kollar några få, bland annat din och kommer hänga kvar och kolla in lite då och då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord, glad att du hänger kvar!

      Radera
  3. Här har du en till som kan skriva under på det !
    Mindre och mindre tid läggs på bloggen och jag är nästan glad när jag inte har massvis med obesvarade kommentarer för då slipper jag ha dåligt samvete för att jag inte hinner.
    Det mest "glamourösa" jag kommer iväg på är förövrigt bioklubbens förhandsvisningar då och då, men bubbel och snittar mitt i veckan.... Njae, det blir möjligtvis en varmkorv på macken när jag tankar - om jag har tid ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Word.
    Tack för god whisky och knäckebröd med jalapenos ;)
    Love ♥

    SvaraRadera
  5. Jag är beredd att hålla med även fast att jag är lite kluven. Jag är kanske ibland är en av "dem". Jag går på lite events/pressvisning ibland och tycker att det är skoj. Jag älskar att läsa om tips och nyheter, just därför älskar jag att gå på de tillställningarna och läsa om dem. I lagom dos. Inte roligt när alla går och skriver om samma.
    Jag älskar också att läsa personliga bloggar. Är så tacksam för att de finns och att folk vill dela med sig.
    För mig är det så att jag har valt att inte bli alltför personlig på bloggen. Jag vill inte att bloggen ska bli en öppen dagbok om vårt liv.

    Jag tror inte heller att någon skulle tycka att den vore så trevlig att läsa då;) därför har jag valt att mest skriva om recept,tips och trix..men dock med en personlig liten twist.

    Jag gillar din blogg ska du veta och uppskattar allt innehåll.

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  6. Åh, känner samma lika jag med! Här är jag nöjd om jag får mitt morgonkaffe och kanske någon minut SJÄLV vid datorn. Det är min lyx i mitt liv på torpet. Räcker så :)

    Och du, i love your blog! <3
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för fina ord.
    Ja jag var oxå avundsjuk först, men nu när man varit på en del event har man fått prata med andra bloggare som varit inne i svängen mer än vad en annan har och den är lite unken.. Mkt inbördes beundran och spel för gallerian. En varnade mig tillochmed och sa "Du vill inte in i den världen Johanna". Okej tänkte jag. Det vände min tanke totalt.

    Tävlingar gillar jag. Eller rättare sagt... älskar jag. Det kommer jag alltid vara med och tävla och dela med mig om.
    Sen har jag bantat ned instagram och bloglovin. Och satan vilken avslappning det är.
    kram på dig min favvobloggare.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!