2014-10-14

Läkning, tårta och Apotea!

Fyra veckor efter operation av karpaltunnelsyndrom.
Häromdagen skulle jag rädda en kastrull från att ramla i golvet och tog emot med min opererade hand. Inte bra. Flexade handleden vilket troligen gjorde att det gav en mindre blödning som svullnade upp. Det har gjort ont sedan dess.

Mycket onödigt men samtidigt visar det att jag måste ha skött mig rätt bra fram tills dess. Positiv minsann!

Tycker att det ser bra ut i det hela, idag är det fyra veckor sedan operationen och det läker fint. Det är hårt och stelt kring ärret och det återstår några veckor tills jag ska kunna använd handen (i stort sett) normalt igen.

Det är så mycket jag längtar tills jag kan göra igen, utan hinder. Jag vill baka kanelbullar och äta upp alla själv. I brist på bakmöjligheter har jag funderat på barnens födelsedagstårtor i december.


Ibland har jag framförhållning och har redan gjort en beställning på bland annat färgad marsipan till två av tårtorna. Det ena barnet önskar sig en svart vulkantårta och den andra en rosa. Utan vulkan, tror jag.

Som motsats till min sågning av tidigare MyTrendyPhone vill jag tipsa om en butik som är helt suverän. 


Alltid fraktfritt, blixtsnabb leverans, perfekt emballerat, lägsta priserna, stort utbud, smidig returhantering och ibland ligger det något extra i paketet. Apotea är så som jag önskar att alla nätbutiker ska vara.
Jag handlar där ofta, inte bara Apoteksvaror utan vanliga hygienartiklar som tandkräm, huvudvärkstabletter, bomullspads osv. Rekommenderas varmt!
- vs -

6 kommentarer:

  1. Men typiskt! Du måste vara rädd om dig vännen <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Aj aj, inte göra så! Fast inte lätt alla gånger när man ibland gör saker rent reflexmässigt :/

    Nu har jag lämnat ett bidrag hos Barilla, totalt oseriöst i jämförelse med alla andra bidrag, haha! Håll tummarna :)

    SvaraRadera
  3. Oj! Hoppas det läker bra och att blödningen lägger sig. Det ser fint ut i alla fall.

    SvaraRadera
  4. handlar också oftast från apotea =). favoritbutiken många ggr!

    låter inte skönt :(.men det har läkt väldigt fint iaf!

    SvaraRadera
  5. Skönt att det läkt så fint på så kort tid. Jag väntar nu själv på tid för op av bägge mina händer, tills dess försöker jag använda de snygga skenorna som jag har till händerna :)

    kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!