2014-10-13

Spår i sanden, Torbjörn och Nora Flygt - recension!

Min tolvåring har läst boken Spår i sanden av Torbjörn & Nora Flygt och här följer hennes utvärdering.
Utgiven av Rabén & Sjögren.
Sanna, Kim, Nelly och Kristian är sommargäster i Falsterbo och tillbringar mycket av sin tid på stranden. En sen kväll ser de hur glassbåten lägger till, och fyra personer smyger upp till det avspärrade militära området bredvid stranden. Efter en stund kommer bara två personer tillbaka. 

Vad har hänt med de andra två? Och varför är staketet till det militära området uppklippt? Barnen dras in i ett äventyr som får en minst sagt oväntad vändning.
Den första halvan av boken var enligt dottern lite svår att komma in i men det beror troligen på att hon läste den sporadiskt under väldigt lång tid. Hon påbörjade Spår i sanden före sommarlovet och hade sällan ro i kroppen att läsa under lovet. När skolan satte igång igen tog hon upp boken och läste då ivrigt ut den.

Dottern upplever handlingen som verklighetstrogen och mycket spännande. Hon tyckte om att få lära sig om en ny miljö, annorlunda livsöden och fann militärvinkeln intressant.

Min tolvåring rekommenderar Spår i sanden till dig som gillar spännande och realistiska böcker!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad glad jag blir, hälsa din dotter från mig.
    Kram, Nora Flygt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, tack för en fin bok!

      Kram Anna (med dotter!)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!