2014-11-12

Födelsedagar och jul kåmminapp!

Snart drar vi igång familjens födelsedagsbonanza. Vi börjar lite smått med mig om drygt två veckor och sen är det en födelsedag varje advent. Och så lite julafton på det.

Barnen filar på sina önskelistor och jag har rätt bra koll på vad de ska få av oss. Lägger upp önskelistor här så småningom. Av barnens kusiner har jag bara en enda kvar att skaffa och det känns jättebra, vi kom undan väldigt billigt utan att snåla på vare sig kvalitet eller användbarhet. Succé alltså.

Urbania ljushus från danska Kähler är så fina, höghuset längst till vänster står på min önskelista.
Jag önskar mig samma saker som alltid: inredning, presentkort, doftljus eller kanske hellre diffusers, blommor, choklad, vinterhandskar med touchfingrar (you know what I mean) och choklad. Och en tårta. Där var min diskreta önskelista.

(Älskling, om du vill att jag ska vara ännu tydligare så kan jag köpa födelsedagspresent till mig själv själv och skriva ett fint kort från dig. Säg till då ditt tråkmonster.)

December är en ganska hektisk månad för vår familj så jag flaggar redan nu för sämre uppdatering än vanligt, däremot kommer jag lägga upp några fina tävlingar under årets sista månad. Missa inte. 

Som snubben på bilden. Honom kan man tävla om. Typ.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Jag har också väldig koll på julklapparna i år. Måste vara första året? Börjar jag bli vuxen på riktigt nu?

    Själv önskar jag mig böcker, inredning och en värmeplatta till hönornas vatten, haha!
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Åh ! Jag ÄLSKAR allt som kan firas och trivs som allra bäst när vi har dessa "hektiska" månader med massor av aktiviteter, födelsedagar och annat !! :)
    Dock kanske jag har en annan åsikt om den saken efter jul i år... För fram till dess är det bokstavligt talat KNÖKFULLT i kalendern !! haha !!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej, rädd blir jag inte. Som tur är! Fast skulle jag vara själv hemma och det skulle hända något skumt så är det nog inte lika "trevligt" ;D

    SvaraRadera
  4. Kommer den där snubben hem till en och städar ska jag absolut vara med och tävla, hihi ;)

    Förstår ni har full rulle med massa kalas och dessutom julafton på det! Puh, låter intensivt! Men du verkar vara en handlingskraftig kvinna så det grejar du ju :D Själv fyller jag i mars och har börjat fundera på om jag ska ha något speciellt upplägg nu när det blir stora 4.0. Just nu kändes det ganska jobbigt om jag ska vara ärlig...

    Ja, jag tror mycket av lösningen ligger i att vara mer förlåtande mot sig själv. Förut kunde jag få ångest om jag tog 2 godisar och förbannade mig själv och ansåg hela dagen förstörd, så då straffade jag mig själv på något sätt genom att äta upp resten. Idiotiskt tänk. Nu försöker jag vara snällare mot den där svaga Camilla.. Och du har rätt i att man måste fokusera mer på de tillfällen då man lyckats stå emot! Absolut :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!